تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۵

اعترافات یک داعشی درباره همکاری با ارتش ترکیه

رویداد24- یک عضو داعش اذعان کرد که این گروه تروریستی در مرزهای سوریه با ارتش و سرویس اطلاعات ترکیه همکاری می‌کند.

این تروریست که ابوایوب الانصاری نام دارد، در اعترافاتش گفت که دو سال با داعش همکاری می‌کرده و چند ماه در شهر تل ابیض می‌جنگید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، الانصاری افزود: داعش در داخل خاک ترکیه پایگاه‌هایی دارد و ما در مرزهای سوریه نیروهای ارتش ترکیه را می‌دیدیم و آنها هم ما را می دیدند و هیچ مشکل یا درگیری بین ما و آنها وجود نداشت.

این تروریست 19 ساله خاطرنشان کرد: ارتش ترکیه به ما کمک‌های زیادی می‌کرد و ما همیشه با ارتش و سرویس اطلاعات این کشور همکاری می کردیم.

این داعشی اعلام کرد: ترکیه مواد غذایی و وسایل ساخت موشک های مختلف را در اختیار داعش می‌گذاشت. افسران تُرک مواد غذایی و وسایل ساخت موشک را با قیمت گران به داعش می فروختند و داعش این مواد و وسایل را از طریق نیروهای تُرک خریداری می کرد.

الانصاری اظهار داشت: اصلی‌ترین منبع درآمد داعش نفت است و نفت با کمک ترکیه فروخته می شود و مقامات ترکیه تانکرهایی را برای انتقال نفت از مناطق تحت تصرف داعش به مناطق دیگر تهیه می کردند.

وی اضافه کرد: داعش درپی از دست دادن شهرهای سلوک و تل ابیض، با کمبود بودجه مالی مواجه شد لذا برای بازپس گرفتن این دو شهر درگیری‌هایی را آغاز کرد و من در یکی از این درگیری‌ها اسیر شدم.

الانصاری اظهار داشت: سلوک و تل ابیض از لحاظ استراتژیکی و نفتی برای داعش و ترکیه مهم هستند لذا داعش برای بازپس گرفتن این دو شهر همچنان تلاش خواهد کرد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان