تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۵

آیت الله قمی: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید باورها تقویت شود

معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب گفت:برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید باورها تقویت شود، سپس آن را در جامعه نهادینه کرد.
رویداد24- معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب گفت:برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید باورها تقویت شود، سپس آن را در جامعه نهادینه کرد.

آیت الله محسن قمی روز پنجشنبه در هفتمین نشست هم اندیشی فرهیختگان آران و بیدگل اظهار کرد: با اقتصاد مقاومتی تحریم ها و تهدیدها از بین می رود و اگر بتوانیم جلوی نفوذ فکری دشمن را در این عرصه بگیریم بسیاری از مشکلات ما حل می شود.

وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی به گفته کارشناسان اقتصادی دنیا بهترین راه مقابله با تهدیدهاست که این مساله و فکر از سوی رهبری مطرح شد، مهم فکر است که در جامعه ای شکل بگیرد و افرادی که مولد فکر هستند جامعه را به دنبال خود می کشانند.

وی افزود: به عنوان مثال با پدیده شومی با نام تروریست مانند داعش روبرو هستیم که یک بعد این مساله امنیتی و نظامی است، شهرهای زیادی در سوریه و عراق که توسط داعش تصرف شده بود، آزاد شد و آخرین آثار داعش از عراق به زودی پاک خواهد شد، از الان باید فکرمان را برای پسا داعش آزاد و آماده کنیم.

عضو خبرگان رهبری افزود: طالبان و القاعده از بین رفتند داعش نیز به زودی از بین خواهد رفت، اما مهم برخوردهای دوگانه ای است که با تروریست می شود، بسیاری از پدیده های اجتماعی رنگ و بوی امنیتی و اجتماعی دارد اما واقعیت شان فکری است.

قمی تاکید کرد: غربی ها برای تاثیر گذاشتن روی فکر و اندیشه مردم شرق بسیار هزینه و سرمایه گذاری کرده اند از جمله در علوم دانشگاهی برای پرورش منورالفکرهای غرب زده هزینه کردند، زیرا آنها می دانند اگر فرهیختگان و مولدان فکری جامعه را در اختیار بگیرند کل جامعه در اختیار آنان است.

معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: ایجاد 9 هزار مرکز پژوهشی در اروپا و پنج هزار مرکز پزوهشی در امریکا نشان از واقعیت اهمیت فکر و اندیشه و تاثیرگذاری آنان است.

آیت الله قمی با اشاره به هزینه های مختلف امریکا و غربی ها برای مساله نفوذ تاکید کرد: این مساله چنان اهمیت دارد که رهبری در دیدارهای اخیرشان با خبرگان و دیدارهای نوروزی به آن اشاره کردند.

وی افزود: گروهی در جامعه هستند که اهل تسلیم و زور و بحران سازی نیستند و به آمریکا اعتماد نمی کنند و استراتژی بازدارندگی فعال دارند و مصداق آن پیشرفت های علمی، فرهنگی و موشکی کشور ماست.

قمی گفت: گروهی نیز در جامعه هستند که معتقدند در یک نظام جهانی زندگی می کنیم و باید با این نظام بین المللی هماهنگ باشیم و به نام جهانی شدن می خواهند نظام آمریکایی وارد کشور کنند.

وی تاکید کرد: امروز به عنوان مثال تروریست درد مشترک همه انسانهاست، ما 30 سال است که با داعش درگیریم، منافقین خلق همان داعش هستند که 17 هزار نفر را ترور کرده اند، تروریسم مشکلی است که ما امروز با غرب داریم.

عضو خبرگان رهبری افزود: اگر بخواهیم خود را با غرب هماهنگ کنیم باید تروریسم و مصادیق آن از دید آنان از جمله حزب الله لبنان را محکوم کنیم، تفاوت نگاه و حمایت از تشیع و تفاوت نگاه به حقوق بشر دیگر مشکلات ما در هماهنگی با غربی هاست.

قمی گفت: همچنین در این صورت نباید از استقلال صحبت کنیم چون با جهانی شدن پیش می رویم و در این مقوله خودکفایی و اقتصاد مقاومتی معنایی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مساله مهم امروز وحدت ملی است اگر وحدت ملی ما لطمه خورد، اگر رهبری که مورد قبول قاطبه مردم است و جانفشانی شهدا نبود در شرایط کنونی اقتدار نداشتیم.
در این نشست از پنج کتاب جدید التالیف فرهیختگان آران و بیدگل استان اصفهان رونمایی شد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان