تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۱۳ دی ۱۳۹۶
پایان رافت در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

رفتن طارمی بر عملکرد تیمی پرسپولیس تاثیر نمی‌گذارد/ بازیکن اگر ساز جدایی زد دیگر کارایی لازم را ندارد

پایان رافت می‌گوید با آنکه چند ماهی طارمی از حضور در ترکیب پرسپولیس محروم بوده ولی تیم همچنان با اقتدار در صدر جدول است و علیپور و منشا در خط حمله عملکرد فوق العاده‌ای را از خود به جای گذاشتند.
پرسپولیس متکی به بازیکن خاصی نیست

رویداد۲۴- پایان رافت می‌گوید با آنکه چند ماهی طارمی از حضور در ترکیب پرسپولیس محروم بوده ولی تیم همچنان با اقتدار در صدر جدول است و علیپور و منشا در خط حمله عملکرد فوق العاده‌ای را از خود به جای گذاشتند.

پایان رافت یکی از مهاجمان قلدر دهه هفتاد پرسپولیس بود که با قدرت بدنی بالا و گلزنی‌های خود نقش به سزایی را در موفقیت آن ایام سرخپوشان تهرانی بازی کرد. حال که این روزها بحث جدایی مهدی طارمی مهاجم محروم این روزهای پرسپولیس داغ است به سراغ این پیشکسوت باشگاه پرسپولیس رفتیم تا نظرات وی را راجع به این جدایی احتمالی جویا شویم.

رافت در گفت‌وگو با رویداد۲۴ تاکید کرد که اروپا بازیکن 27 ساله را نمی‌پذیرد و رقابت در بالاترین سطح اروپا خیلی سخت است.

به نظر شما رفتن مهدی طارمی از پرسپولیس بر عملکرد تیمی شاگردان برانکو تاثیر منفی خواهد گذاشت؟
به هیچ عنوان. رفتن هیچ بازیکنی نه در گذشته و نه در آینده بر عملکرد پرسپولیس تاثیر منفی نخواهد گذاشت. در تمام این سال‌ها بازیکنان تاثیرگذاری به پرسپولیس آمدند و رفتند ولی تیم هیچ‌گاه متکی به فرد خاصی نبوده است. چند ماهی است که طارمی از حضور در ترکیب پرسپولیس محروم است ولی تیم همچنان با اقتدار در صدر جدول است و علیپور و منشا در خط حمله عملکرد فوق العاده‌ای را از خود به جای گذاشتند. شاید در ابتدا محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده در پاس دادن و انتخاب بازیکن خود مشکل داشتند ولی رفته رفته این مشکل هم رفع شد.

برخی معتقدند محرومیت طارمی یک سهل‌انگاری از جانب او بوده و بهتر است که این مهاجم جوان با تمدید قرارداد خود این لطمه به باشگاه را جبران کند، شما با این نظر موافقید؟
بازیکنان به دنبال منافع خود هستند و در این راستا از عده‌ای هم مشورت می‌گیرند. قاعدتاً مدیران برنامه آن‌ها هم به پیشرفت بازیکن و هم به درآمد خود فکر می‌کنند. اینکه طارمی بماند یا برود یک تصمیم شخصی است که به خود بازیکن مربوط می‌شود. به هر حال مهدی برای پرسپولیس خیلی زحمت کشیده و تصمیمش هرچه باشد نتیجه‌اش متوجه خود او است.

طارمی گفته من اگر با پرسپولیس دو ساله تمدید کنم نمی‌توانم در 27 سالگی به فوتبال اروپا راه پیدا کنم، ارزیابی شما از این صحبت چیست؟
بله همین طور است. اروپا بازیکن 27 ساله را نمی‌پذیرد و رقابت در بالاترین سطح اروپا خیلی سخت است. لیگ‌های معتبر اروپایی به رزومه بازیکنان مخصوصاً در ایامی که در تیم ملی کشورشان بازی می‌کنند نگاه ویژه دارند. البته لیگ‌های اروپایی که از سطح اول دنیا پایین‌تر هستند کمی انعطاف بیشتری دارند و گاهی بازیکنان سن بالاتر که از کیفیت‌ کمتری برخوردارند را هم به خدمت می‌گیرند ولی اگر قرار باشد مهدی طارمی در یک لیگ خوب اروپایی پا به توپ شود باید در همین 25 سالگی اقدام کند.

به نظر می‌رسد طارمی دلش بر ماندن در پرسپولیس نیست و برانکو هم این موضوع را درک کرده است. بازیکنی که علاقه به ماندن در باشگاه را ندارد می‌تواند در ادامه تیم را کمک کند؟
بازیکن اگر ساز جدایی را کوک کند دیگر آن کارایی لازم را نخواهد داشت. خیلی از بازیکنان در زمانی ترجیح می‌دهند که به باشگاه دیگری بروند و برخی بازیکنان مثل توتی و دل پیرو علاقه دارند تا انتها پیراهن یک تیم خاص را بر تن داشته باشند. مثلاً در همین ایران ابراهیم صادقی علیرغم اینکه پیشنهادات خوبی از استقلال و پرسپولیس داشت ولی دوست داشت که در سایپا بماند. باز هم باید گفت این تصمیمات شخصی است و به روحیه بازیکن برمی‌گردد.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان