تاریخ انتشار: ۲۳:۰۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶

پنجمین شاکی پرونده آوار مرگبار بیمارستان

زن جوان که پدرش را 39 سال قبل در حادثه ریزش آوار بیمارستان سینا از دست داده بود، با مراجعه به دادسرای جنایی تهران، خواستاررسیدگی به پرونده مرگ پدرش شد.

رویداد۲۴-زن جوان که پدرش را 39 سال قبل در حادثه ریزش آوار بیمارستان سینا از دست داده بود، با مراجعه به دادسرای جنایی تهران، خواستاررسیدگی به پرونده مرگ پدرش شد. 4 مرداد سال 57 ودرحادثه‌ای دلخراش بخشی از ساختمان بیمارستان سینا در تهران فروریخت. در این حادثه 11 نفر جان باختند. علت حادثه نیز ریزش دیوار در حال بازسازی اعلام شد. با گذشت 39 سال از این ماجرا، اواسط فروردین امسال مرد جوانی به دادسرای جنایی تهران رفت وبا ارائه دادخواستی، خواستاردریافت دیه پدرش شد که در جریان آوار بیمارستان جان خود را از دست داده بود.

پس از انتشار این خبر، بستگان سه قربانی دیگر نیز به شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران رفتند و خواستار رسیدگی به پرونده و شناسایی مقصر بعد ازسال‌ها شدند.
بنابراین با دستور بازپرس جنایی، تحقیقات در این خصوص ادامه یافت تا اینکه صبح دیروز زن جوانی به دادسرای امور جنایی تهران مراجعه کرد و خواستار پیگیری پرونده مرگ پدرش شد که اونیز در حادثه ریزش آوار بیمارستان سینا جان خود را از دست داده بود.
او به خبرنگار«ایران» گفت: «زمانی که این اتفاق افتاد پدرم 36 ساله بود و ما در یکی از روستاهای آذربایجان شرقی زندگی می‌کردیم. پدرم به خاطر سنگ کلیه مجبور شد برای عمل به تهران بیاید و سه روز هم در بیمارستان بستری شد. عمل پدرم انجام شد و قرار بود صبح روز بعد از حادثه از بیمارستان ترخیص شود. آن زمان پدرم در طبقه پنجم بیمارستان بستری بود به همین دلیل هم جسدش خیلی زود پیدا شد. آن زمان من 12 ماهم بود و مادرم همان موقع دو ماهه باردار بود. بزرگترین برادرم هم 7 ساله بود. بعد از این ماجرا هیچ‌کس به ما رسیدگی نکرد و مادرم با نان پزی و خیاطی فرزندان قدونیم قدش را در شرایط خیلی سخت بزرگ کرد. مدتی قبل آشنایان و دوستانمان که در جریان مرگ پدرم بودند به ما گفتند که روزنامه‌ها در مورد آن حادثه خبرهایی چاپ کرده‌اند. من هم در اینترنت جست و جو کردم و خبرها را خواندم. بعد هم تصمیم گرفتم به دادسرا بیایم و ما هم در رابطه با مرگ پدرم شکایت کردیم.»
با شکایت زن جوان، بازپرس محسن مدیر روستا دستوررسیدگی وبررسی این ماجرا را نیزصادرکرد.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان