تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
کیانوش راد:

انتشار اسامی متخلفان در کوتاه مدت رضایت مردمی ایجاد می‌کند

عضو حزب اتحاد ملت گفت: انتشار اسامی متخلفان تنها می‌تواند در کوتاه مدت رضایت مردمی را ایجاد کند، اما در بلندمدت باعث سست شدن اعتماد مردمی نسبت به نظام می‌شود.
 رویداد۲۴-عضو حزب اتحاد ملت گفت: انتشار اسامی متخلفان تنها می‌تواند در کوتاه مدت رضایت مردمی را ایجاد کند، اما در بلندمدت باعث سست شدن اعتماد مردمی نسبت به نظام می‌شود.

محمود کیانوش راد  در ارتباط با طرح انتشار اسامی قضات متخلف در رسانه‌ها، اظهار کرد: در طرح اسامی متخلفین نمی‌توان حکم یکسانی صادر کرد،‌ همان‌گونه که میان احکام مجازات با جرمی که انجام پذیرفته باید تناسب منطقی وجود داشته باشد در اعلام اسامی کسانی که مرتکب تخلف و جرایم شده‌اند هم باید تناسبی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: میان این عمل یعنی انتشار اسامی و عکس متخلفین که نوعی تنبیه اجتماعی به حساب می‌آید با نوع تخلف و جرمی که آنها انجام داده‌اند باید تناسب برقرار باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: امروز ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که متاسفانه برای دزدیدن چند گوسفند در خراسان دست مجرمین را قطع می‌کنند اما به سادگی از مقابل تخلفات کلان‌تر می‌گذرند.

وی سپس گفت: برخورد با فاسد مرحله انتهایی است. باید اصلاحات ساختاری و افزایش ابعاد نظارتی را در دستور کار قرارد هیم و باید سیستم را به گونه‌ای سالم‌سازی کنیم تا اگر کسانی تمایل داشتند جرمی مرتکب شوند در سایه سیستم سالم ایجاد شده نتوانند این کار را بکنند.

کیانوش راد در ادامه این گفت‌وگو بر ضرورت پاک‌سازی و شفاف‌سازی نهادهای نظارتی و مدیریتی تاکید کرد و گفت: اگر سیستم سالم نباشد آدم‌های سالم هم وسوسه می‌شوند تا جرمی مرتکب شوند بنابراین باز هم تاکید می‌شود تا سیستم‌ها و نهادها را سالم‌سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بعضا طرح اسامی مجرمان در فضای سیاسی باعث تقابل میان جناح‌ها و برخوردهای سیاسی می‌شود؛ اگرچه در کوتاه مدت چنین کاری ممکن است نوعی رضایت ایجاد کند اما در نهایت به سست شدن اعتماد مردم نسبت به نظام می‌انجامد.

کیانوش راد در پایان گفت: به لحاظ ساختاری و نظارتی سیستم‌ها با کاستی‌های جدی روبرو هستند و مکررا با بروز مشکلات فراوانی در این حوزه روبرو بوده‌ایم، اگر اصلاحات ساختاری جدی صورت نگیرد باز هم باید شاهد بروز فسادها و اختلاسات بیشتری باشیم.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان