تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
علی صوفی، دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

حصر رو به اتمام است/ حساسیت‎ها روی خاتمی سیاسی است نه امنیتی

علی صوفی، دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات درباره برداشتن منع ملاقات فرزندان مهندس میر حسین موسوی و زهرا رهنورد گفت: زمزمه‎هایی وجود داشت که تا پایان سال این معضل حصر حل خواهد شد و مسئله مورد اشاره نیز از نشانه‎های همان خبر است.
حصر رو به اتمام است/ حساسیت‎ها روی خاتمی سیاسی است نه امنیتی
رویداد۲۴علی صوفی، دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات درباره برداشتن منع ملاقات فرزندان مهندس میر حسین موسوی و زهرا رهنورد گفت: زمزمه‎هایی وجود داشت که تا پایان سال این معضل حصر حل خواهد شد و مسئله مورد اشاره نیز از نشانه‎های همان خبر است. 

روز دوشنبه قاسم میرزایی نیکو، یکی از اعضای کمیته رفع حصر فراکسیون امید مجلس با بیان این‌که از یک هفته قبل دختران، نوه‌ها و همسرانشان می‌توانستند با مهندس موسوی و زهرا رهنورد دیدار کنند، نسبت به انجام ملاقات سایر بستگان در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد. اخباری که حکایت از گشایش در موضوع حصر دارد.

علی صوفی، دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات نیز در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره برداشتن منع ملاقات فرزندان مهندس میر حسین موسوی و زهرا رهنورد گفت: زمزمه‎هایی وجود داشت که تا پایان سال این معضل حصر حل خواهد شد و مسئله مورد اشاره نیز از نشانه های همان خبر است، البته پیش از این بحث رفع حصر خانم زهرا رهنورد مطرح شده بود برای آقای کروبی هم که جهت دیدارها این اتفاق افتاده بود. در کل باید آن را به فال نیک گرفت و خبر خوبی تلقی کرد.

وی درباره دلیل این تصمیم‎گیری ابراز کرد: پیگیری‎ها و مذاکراتی از سوی برخی نمایندگان مجلس و فراکسیون امید و دولت روحانی صورت گرفته بود تا این کار به صورت هیجانی روی ندهد و تدریجی و قطعی به تحقق برسد و تقریبا مسئولان مرتبط به این نتیجه رسیده‎اند که ادامه این وضع زیبنده نظام نیست.

دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات درباره شروطی که برای مهندس موسوی مطرح می‎شد، توضیح داد: شروط مانع اصلی این قضییه بود. دو طرف مقابل همدیگر قرار گرفته بودند و انتظاراتی داشتند. تلاش شد تا  از این حالت تقابل بیرون آیند و عادی سازی صورت گیرد. تصور می‎کنم که شروط مطرح نیست و هر دو طرف هم به این مسئله راضی هستند و به نظر می‎آید حصر رو به اتمام است.  

صوفی درباره احتمال خبر رفع ممنوع التصویری سید محمد خاتمی نیز بیان کرد: رفع ممنوع التصویری آقای خاتمی بعید است زیرا حساسیتی که در رابطه با ایشان وجود دارد با مهندس موسوی و آقای کروبی فرق می‎کند. به عبارتی دیگر درباره آقای خاتمی حساسیت سیاسی و نه امنیتی وجود دارد که آن هم به دلیل نقشی که در حساس‎ترین موقعیت‎های کشور مانند انتخابات بروز داده، است.

وی در ادامه افزود: تصمیم‎گیران درباره ممنوع التصویری آقای خاتمی از این طریق درصدد بودند تا مانع فعالیت او شوند و آن را محدود سازند. البته شاید دلیل دیگر هم این باشد که در صورتی که حصر برطرف شود و اقای خاتمی هم آزاد باشد از نظر آنها این دو در کنار هم شاید مشکل ایجاد کنند. با این حال به نظر می‎رسد قضییه خیلی مرتبط نیست ولی از این جهت شاید بتوان ارتباط داد که با حفظ ممنوع التصویری خاتمی، او یا اصلاح‎طلبان نتوانند بهره سیاسی ببرند.  
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
2
0
چقدر خبر خوبی است
پس سران نجس فتنه یک قدم به محاکمه و اعدام نزدیک‌شدند
مخصوصاً مدفوع ملت خاتمی صهیونیست
نظرات شما
پیشخوان