تاریخ انتشار: ۲۰:۰۴ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

صدور مجوز برای اپراتورهای ماهواره های سنجشی

مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران گفت: این سازمان درصدد اخذ مجوز برای حضور اپراتورهای ماهواره های سنجشی در کشور است.

رویداد۲۴-مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران گفت: این سازمان درصدد اخذ مجوز برای حضور اپراتورهای ماهواره های سنجشی در کشور است.براری  بعد از بازدید از فرآیند طراحی و ساخت مدل مهندسی ماهواره مخابراتی «ناهید۲ » و ماهواره سنجشی «سُها» در پژوهشگاه فضایی ایران گفت: ایران جزو کشورهایی است که به فناوری فضایی دست یافته است و باید از این توانایی در ارائه خدمات و اقتصاد فضا نیز استفاده کرد و چرخه فناوری و اقتصاد فضایی باید مکمل هم باشند و تجاری‌سازی دستاوردهای فضایی، یکی از اولویت‌های ما در این عرصه است.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر لزوم تشویق و ترغیب بخش خصوصی برای حضور در عرصه فضا افزود: سازمان فضایی درصدد اخذ مجوز برای حضور اپراتورهای ماهواره های سنجشی در کشور است.

رئیس سازمان فضایی ایران افزود: سازمان فضایی یک سازمان حاکمیتی است که باید توجه حداکثری به چرخه فناوری داشته باشد و تا حد امکان از تصدیگری پرهیز کند که در این راستا کار مطالعاتی در دست اجرا است.

براری با بیان اینکه نیروی انسانی کشور باید در چرخه فناوری فضایی فعال باشد، گفت: اینکه چگونه می توان بستر کسب وکارهای جدید و مناسب را برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این عرصه ایجاد کرد، یکی از مسئولیت‌هایی است که پژوهشگاه فضایی ایران می‌تواند برای آن برنامه‌ریزی کند.

منبع: مهر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان