تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵

لباس هاى ديوار مهربانى واقعا به نيازمندان مى رسد یا تاناکورا؟

از سالها پيش فروشگاه هاى لباسى تحت عنوان "تاناكورا" در كشورمان فعال شدند كه در واقع لباسهاى دست دوم شهروندان كشورهاى خارجي را با قيمتى ارزان تر به فروش مى رسانند.
  ديوار مهربانى ساختار ساده اى دارد. بخشى از يك ديوار شهرى رنگ شده و چند آويز لباس و يك تابلو روى آن نصب مى شود. قرار بر اين است كه اگر شهروندى لباسى مازاد مصرفش دارد، روى اين ديوار قرار دهد تا نيازمندى آن را بردارد و از آن استفاده كند.



برخى اين پديده را الگو گرفته از طرح اجراشده چند ان جي او خيريه در تركيه مى دانند كه عينا در ايران توسط برخى گروه هاى خيريه اجرا شده است، اما با گذشت چند ماه از شيوع اين پديده در ايران شاهد مشكلاتى  در اين مدل هستيم.  فارغ از اينكه برخى برندها از اين اقدام براى تبليغ برند تجارى خود در سطح شهر استفاده مى كنند، اخيرا در موارد بسيارى مشاهده شده كه برخى افراد سودجو لباس هاى ديوار مهربانى را به نوعى سرقت مى كنند.

از سالها پيش فروشگاه هاى لباسى تحت عنوان "تاناكورا" در كشورمان فعال شدند كه در واقع لباسهاى دست دوم شهروندان كشورهاى خارجي را با قيمتى ارزان تر به فروش مى رسانند. در مواردى ديده شده كه لباس هاى ديوارهاى مهربانى سهم فروشندگان تاناكورا شده تا در اين مغازه ها به فروش برسد.

گفتنيست روزنامه ايران نيز چندى پيش در گزارشى به اين موضوع اشاره كرده بود. با اين اوصاف در صورتى كه چنين اتفاقى شيوع بيشترى پيدا كند، ممكن است پايانى باشد بر توفيق طرح ديوار مهربانى در ايران.

منبع:پویش
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان