تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

فیلترشکن‌هایی که چندان امن نیستند

به تازگی گروهی از محققان و پژوهشگران امنیتی موسسه امنیتی VPN Mentor دریافته‌اند که سه فیلترشکن یا VPN معروف اطلاعات کاربران و موقعیت آنها را در صورت لزوم، افشا می‌کنند.

رویداد۲۴-به تازگی گروهی از محققان و پژوهشگران امنیتی موسسه امنیتی VPN Mentor دریافته‌اند که سه فیلترشکن یا VPN معروف اطلاعات کاربران و موقعیت آنها را در صورت لزوم، افشا می‌کنند.این سه فیلتر شکن معروف جهان که میلیون‌ها کاربر از آنها استفاده می‌کنند، دچار ضعف های امنیتی هستند و اطلاعات کاربران از جمله مکان و موقعیت جغرافیایی اتصال به اینترنت، اطلاعات ذخیره شده در دستگاه الکترونیکی متصل و نتایج جستجوهای آنها قابل دسترسی و ردیابی هستند. این مساله به عقیده کارشناسان امنیتی، نگرانی‌های جدی در خصوص استفاده از فیلترشکن‌ها ایجاد می کند چرا که کاربران با گوش سپردن به شعارهای این دسته از اپلیکیشن ها، با خیالی آسوده وب گردی می کرده و بر این باور بوده اند که قابل ردیابی نیستند.

«پائولوس ییبلو» یکی از محققان امنیتی و هکرهای سفید فعال در شرکت  VPN Mentor  در این باره گفت: سه فیلترشکن و VPN شناسایی شده اند که آنچنان که به کاربرانشان قول می دادند، امن نبوده و در مواقعی نیز با پلیس فدرال آمریکا ( FBI ) همکاری‌هایی داشته‌اند.

وی ضمن اشاره به اسامی این سه فیلترشکن، افزود: به عنوان مثال، فیلترشکن PureVPN چندماه پیش با پلیس فدرال آمریکا FBIهمکاری کرده و به آنها کمک کرده تا مجرمان سایبری موردنظر را در ماساچوست آمریکا شناسایی کرده و دستگیر کنند.

به گفته وی، اسامی این سه فیلترشکن PureVPN ، ZenMate و HotSpot Shield است اما خاطر نشان کردند که در میان این سه فیلترشکن، وضعیت امنیتی ZenMate نسبتا بهتر است.

با آزمایش‌های مختلفی که محققان بر روی فیلترشکن های متعدد انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که هر سه فیلترشکن و VPN نام برده شده، اطلاعات و IP آدرس‌های کاربرانشان را افشا می کنند و در صورت لزوم، به قولهای خود مبنی بر حفظ اطلاعات و عدم ردیابی آنها عمل نمی کنند و ممکن است با دولت ها و نهادهای امنیتی همکاری کنند.

/<

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان