تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
رهبر انقلاب:

عده‌ای بی‌انصافی‌ می‌کنند و به دروغ می‌گویند در ایران آزادی نیست/ قبیله گرایی سیاسی در کشور خطاست

رهبر انقلاب فرمودند: استقلال و آزادی جزو شعارهای اصلی انقلاب بوده است. آزادی در این کشور تامین شده است. عده ای بی انصافی می کنند از این آزادی استفاده می کنند و به دروغ می گویند آزادی وجود ندارد.
رویداد۲۴- رهبر انقلاب فرمودند: استقلال و آزادی جزو شعارهای اصلی انقلاب بوده است. آزادی در این کشور تامین شده است. عده ای بی انصافی می کنند از این آزادی استفاده می کنند و به دروغ می گویند آزادی وجود ندارد.
 
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب به روال سنت هرساله در اولین روز سال جدید در حرم مطهر رضوی به ایراد سخن پرداختند.
 
ایشان فرمودند:  خدای متعال را شاکرم که توفیق عنایت کرد یکبار و یک سال دیگر در کنار این بقعه مطهر و مبارک با شما مردم عزیز و وفادار دیدار کنم. سلام مخلصانه خود را به زوار عزیزی که از سراسر کشور در اینجا اجتماع کردند و به مجاوران محترم این شهر مقدس عرض کنم.
 
رهبری با تبریک حلول سال نو و عید نوروز و تسلیت شهادت حضرت هادی علیه السلام، فرمودند: این امام بزرگوار در مجموعه آثار و برکاتی که از ائمه علیه السلام رسیده است این خصوصیت را دارد که در ضمن زیارت، مهمترین فصول مربوط به مقامات ائمه علیه السلام با زیباترین تعبیرات بیان کردند. زیارت جامعه کبیره از این بزرگوار است. زیارت امیرالمومنین در روز غدیر از این بزرگوار است. امیدواریم که به برکت نگاه عطوفت آمیز این امام بزرگوار که شهادت ایشان با روز اول سال و با عید نوروز همراه شده است ملت ایران در این سال از هدایت الهی برخوردار باشند.
 
رهبر انقلاب به کارنامه 40 ساله جمهوری اسلامی پرداختند و فرمودند: در این 40 سال این پرچم برافراشته چشم ها و دل ها را در مجموعه عظیمی از ملت های منطقه به خود جلب کرده است. در کشور ما استعداد و ظرفیت های بسیار گسترده ای وجود دارد که تاکنون از آنها استفاده نشده است. اگر استفاده بشود وضعیت کشور به مراتب پیش خواهد رفت و بهتر خواهد شد. موانع استفاده از این ظرفیت ها چیست؟ ببینیم چه چیزیی باعث شده است که نتوانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم.
 
اهم اظهارات معظم له را در ادامه بخوانید؛ 

*در باب ارزش ها، اصول و شعارهای انقلاب باید گفت انقلاب امتحان خوبی در این زمینه پس داده است. ملت ایران توانسته است اصول بنیادین و شعارهای اصلی انقلاب را به همان استحکام اول تا امروز حفظ کند. این شعارها و ارزش های اصلی شامل، استقلال، آزادی، مردمسالاری، عزت نفس و خودباوری ملی، عدالت، و برتر و بالاتر از همه اینها تحقق و پیاده شدن احکام دین و شریعت است. امروز کشور از استقلال برخوردار است. این خواسته عمومی مردم در انقلاب بوده است.یعنی واکنش ملت ایران به 200 سال سلطه بیگانگان بوده است.

*تا قبل از انقلاب حدود 200 سال قدرت های سلطه گر بر این کشور مسلط بودند. حکومت ها زیر سایه قدرت های یگانه حکومت می کردند. حکومت قاجار با تضمین دولت تزاری روسیه بر سر کار بود. یعنی خاندان قاجار زیر پرچم و ضمانت روس ها زندگی می کردند. بعد انگلیس ها آمدند و رضا خان را سرکار آوردند. همان انگلیسی ها محمدرضا را سرکار آوردند. در 28 مرداد آمریکایی ها وارد میدان شدند و محمدرضا را تجدید سلطنت کردند. در این سالهای متمادی حکومت های ما را این قدرت و آن قدرت می آورد و می برد. لذا خواست عمومی ملت ایران این بود که از این حالت خارج شود و استقلال پیدا کند.

*امروز در دنیا هیچ کشوری به استقلال به ملت ایران ملتی ندارد. همه ملت های دنیا به نحوی از انحا نوعی ملاحظه کاری در مقابل قدرت ها دارند. آن ملتی که آرای او تحت تاثیر هیچ کدام از قدرت ها قرار نمی گیرد ملت ایران است.

* استقلال و آزادی جزو شعارهای اصلی انقلاب بوده است. آزادی در این کشور تامین شده است. عده ای بی انصافی می کنند از این آزادی استفاده می کنند و به دروغ می گویند آزادی وجود ندارد. رادیوهای بیگانه هم سخنان آنها را بازتاب می دهند. امروز در کشور ما آزادی بیان، فکر، انتخاب هست و هیچ کسی به خاطر اینکه فکر و نظرش مخالف نظر حکومت است تحت فشار و تهدید قرار نمی گیرد. هر کسی ادعا کند مورد ادعا کند مورد فشار قرار گرفتم چون نظر مخالف حکومت بوده است دروغ گفته است. افراد متعدد در رسانه های مختلف افراد ضد حکومت ابراز می کنند و کسی با آنها کاری ندارد و بنا هم نیست کسی متعرض آنها شود. آزادی بیان است. آزادی در همه جای دنیا چارچوب دارد. یعنی برخلاف قانون عمل کردن وجود ندارد. یعنی برخلاف کردن دین و شریعت عمل کردند وجود ندارد. چارچوب آزادی در کشور ما قانون اساسی کشور و برگرفته از شریعت اسلام است. اینکه کسی توقع داشته باشد که برخلاف قانون عمل کند منطقی نیست.

*مردم سالاری و انتخابات عمومی در کشورما جزء کم نظیرترین انتخابات ها در تمام دنیا و کشورهای مختلف است. تقریبا تمام سال ها و اخیرا هر دوسال یک بار ملت در انتخابات شرکت می کنند. در این 40 سال دولت هایی که با انتخاب مردم سرکار آمدند دارای گرایش های مختلف بودند. همه اینها را مردم انتخاب کردند، مردم سالاری در کشور ما مستقر است. یک روز انتخابات های خودمان را نگذاشتیم تأخیر شود حتی در دوره جنگ.

*موضوع دیگر خودباوری ملت ایران است. یعنی ملت در برابر دیگران احساس سرافکندگی نداشته باشد. یعنی روحیه ما می توانیم. امروز جوانان روی پای خود می ایستند و احساس خود باوری می کنند.

*من چند هفته پیش گفتم در بحث عدالت عقبیم. اما بدخواهان طور دیگری استفاده کردند و گفتند کشور در باب عدالت هیچ کاری نکرده، این خلاف است چون در باب عدالت کارهای زیادی شده است اما با آرزوی ملت مسلمان فاصله دارد. با قبل از انقلاب یا خیلی کشورهای دیگر مقایسه کنیم فاصله طبقاتی کمتر و توانایی قشر ضعیف بیشتر است. در حوزه های دیگر همچون آموزش حتما وضعیت از بسیاری کشورها بهتر است.

*بانک جهانی گفته پیش از انقلاب ضریب جینی بالای 50 بود. ضریب جینی هرچه بالاتر باشد شکاف طبقاتی بیشتر است. اما در سال 94 ضریب جینی در کشور 38 بوده یعنی ما این مقدار توانستیم فاصله طبقاتی را کم کنیم.

*بانک جهانی گفته قشر فقیر مطلق پیش از انقلاب 46 درصد ملت ایران بود یعنی نصف ملت ایران جزء قشرهای فقیرمطلق بودند این عدد در سال 93 به 9.5 درصد رسیده است.

*جمهوری اسلامی با وجود همه فشارهایی که داشته در تأمین عدالت کارهای خوبی انجام داده و پیشرفت های خوبی کرده است اما آن عدالتی که ما توقع داریم بیش از اینها است. پس شعار عدالت واقعی است و شعاری است که در کشور ماندگار و مستقر است.

*مسئله دین و تحقق شریعت به برکت وجود شورای نگهبان دنبال شد. همه قدرتهای مستکبر با شورای نگهبان مخالفتند چون مرجع انطباق قوانین با شریعت است. پس عملکرد 40 در خصوص تحقق شعارهای انقلاب عملکرد خوبی است.

*کارنامه عملکرد مسئولان، در امنیت و ثبات کارکرد خوبی است، در علم و فناوری کارکرد خوب است. زیرساختهای کشور راه ها، سدها و بنادر کارکرد بسیار خوب است، سرانه ناخالص ملی نسبت به قبل از انقلاب به دوبرابر رسیده است. توسعه اجتماعی خوب است. پس عملکردها در بخش های مختلف آمارهای خرسندکننده ای وجود دارد. دشمنان سعی می کنند مردم را از واقعیت های مثبت دور کنند تا دل مردم را از به اسلام و انقلاب چرکین کنند.

*10 میلیون جوان فارغ التحصیل داریم، بیش از 4 میلیون دانشجوی درحال تحصیل داریم. یعنی 23 برابر اول انقلاب. این یک ظرفیت بسیار مهمی برای کشور است. غیر از جوانان دانشجو جوانانی که در حوزه علمیه هستند یا در حوزه عملی مشغول کار هستند توانایی زیادی دارند و می توانند نقش افرینی کنند. از اینها استفاده درستی نکردیم. اینی که من اصرار دارم که جوانان هرجایی که دستشان می رسد خودشان کار کنند و اقدام کنند و ابتکار داشته باشند به این خاطر است. یک برنامه ریزی جامعی لازم است برای استفاد از این مجموعه جوانی که در کشور داری. آتش به اختیار مخصوص کارهای فرهنگی نیست در همه زمینه هایی که برای پیشرفت کشور موثر است جوانان نقش آفرینی کنند.

*یکی از ظرفیت های مهم موج جمعیتی است. برخی مخالف هستند این خطاست. جمعیت کشور آبروی یک کشور است. این سیاست غربی ها یعنی سیاست تحدید نسل گریبان خود آنها را هم گرفته است. می خواهند کشورهای اسلامی از ظرفیت جوانان و انسان های کارآمد برخوردار نباشند. اینی که اصرار می کنم حتما باید تکثیر نسل بشود برای این است که فردای این کشور به همین جوان ها احتیاج دارد. و نیروی انسانی چیزی نیست که از خارج وارد کنیم.

*وسعت سرزمین کشور ما و همسایگی آب های بین المللی آزاد فرصت های کشور است که به طور کامل استفاده نمی کنیم. با 15 کشور همسایه هستیم این یک امکان و ظرفیت است.منابع طبیعی باارزشی در کشور ما وجود دارد که امروز بدون اینکه ارزش افزوده ای داشته باشد به خارج فروخته می شود. نفت و گاز یکی از آنهاست. قبلا هم گفتم ما در موجودی نفت و گاز در دنیا اول هستیم و هیچ کشوری اندازه ایران مجموعا نفت و گاز ندارد. این مهم است که باید از آن استفاده کنیم. اینکه دشمن می خواهد تسلط خود را بر ما اعمال کند بخاطر این ثروت هاست.

*اگر این ظرفیت ها استفاده شود اقتصاد ایران در میان بیش از 200 کشور جهان در بین 12 کشور جهان قرار خواهد گرفت. انشالله با ابتکار جوانان و مدیران فعال انشالله بشود از این امکانات استفاده کرد که اقتصاد کشور در بین 12 اقتصاد برتر دنیا قرار گیرد.

* اینکه از ظرفیت ها استفاده نکردیم به خاطر موانع است. یکی از موانع باورنداشتن بعضی مسئولان به همین ظرفیت هاست. باور ندارند یا اهمیت به آن نمی دهند. وجود این همه جوان در کشور ظرفیت مهمی است. اینکه از دست جوانان کار بر می آید، بعضی ها قبول و باور نداشتند. آن روزی که صنعت هسته ای کشور شروع به فعالیت کرد و به آن اوجی که می دانید رسید بعضی دانشمندان و نسل های قدیمی می گفتند نمی شود و نمی توانیم، چرا؟ چون جوانان حدود 30 سال دست اندرکار بودند. بعد همان ها که منکر بودند خود اعتراف کردند اینها توانستند انجام دهند.

*در صنایع مختلف در نانو تکنولوژی، صنایع برتر، «های تک» های کشور عمده جوان ها هستند و دارند تلاش می کنند، جوانان ما قادر به کارهای بزرگ هستند. به نظر من مهمترین چالش کشور ما، یک چالش ذهنی است. افکار عمومی نمی دانند چقدر ثروت انسانی و طبیعی در اختیار کشور است. دشمن از همین استفاده می کند، می خواهد بگوید نمی توانید یا ندارید. من اصرار دارم بگویم می توانیم، دارا هستیم و امکانات ما فراوان است.

*مسئولان باید ایمان بیاورند به قدرت و توانایی جوانان و اهمیت دهند. جوانان هم باید از کار و ابتکار خسته نشوند. از بعضی قدرنشناسی ها دلسرد نشوند. مسئول وظیفه دارد خود جوان هم وظیفه دارد.

*مانع دیگر کم کاری هاست. برخی ها که بعضی در بخش های مسئولند متأسفانه کم کارند. مسئولان و مدیران در هر جا هستند باید تلاش خود را افزایش دهند. مردم در مقابل بیگانه منفعل نیستند بعضی مسئولان در گوشه کنار کشور به نسخه بیگانگان اعتماد بیشتری دارند تا نسخه داخلی.

*سیاست فرزند کمتر زندگی بهتر نسخه اروپایی است. امروز خودشان دچار مشکل هستند، جایزه می دهند که خانواده ها فرزند دار شوند. ما چند سال پیش اصرار کردم و به مسولان گفتم موانع تولید نسل را بردارید اما در مدیران میانی مشکل وجود دارد. این نسخه اسلامی است به نسخه اسلامی عمل نمی کنند به نسخه غربی عمل می کند.

*در طول سال های گذشته می خواستند دولت ها از بانک های جهانی وام بگیرند ولی جلوی آن را گرفتم اجازه ندادم. اینکه از بیگانه طلب کنیم و متعهد در برابر آنها شویم خطای بزرگی است. اقتصاد باید درون زا باشد. درون زا بودن به معنای این نیست که درهای کشور را ببندیم. اقتصاد باید درون زا و برون گرا باشد.

*یکی از مشکلات کشور قبیله گرایی سیاسی و جناحی است. اینکار را اگر شما کنید خوب است اگر جناح مقابل کند بد است، این یعنی گرفتار قبیله کاری سیاسی هستیم. کار خوب را اگر کسی انجام داده حتی اگر دشمن شما است باید آن را ترویج کرده است. چون فلانی کرده است پس ما نمی کنیم این خطاست. این غلط است.

*از دیگر مشکلات ما عدم مبارزه جدی با فساد است. البته این خبر نیست که مساله فساد در کشور به مساله رایج در آمده باشد. البته فساد کمش هم بد و مضر است اما این که برخی تبلیغ می کنند که همه جا را فساد گرفته نه اینگونه نیست. آدم های صالح و مومن در مجموعه های مدیریت های کشور زیادند. اکثریت با اینهاست. عده ای هم فاسدند که باید با آنها مبارزه جدی و پیگیر کرد. اینکه بگوییم که سروصدایی راه بیفتد و بعد خاموش شود برای کشور مفید نیست.

*یکی از مشکلات ما متکی بودن اقتصاد کشور به نفت است. این نفت نعمت خداست ولی اینکه اقتصاد متکی به نفت است از بزرگترین مشکلات کشور ماست. باید کاری کنیم و تلاشی کنیم که نفت را مستقل از اقتصاد کشور کنیم. اختیار ما دست نفت نباشد. اختیار ما اگر دست نفت شد قدرت های دیگر برایش قیمت تعیین می کنند، تحریم می کنند و ...باید خودمان را از اقتصاد نفتی خلاص کنیم که کار دشواری هم است. اما باید حتما اینکار انجام شود.

*یکی از موانع مهم عیوب اساسی در سبک زندگی ماست. این مربوط به مسئولین نیست مربوط به آحاد مردم است. یکی از مشکلات ما مصرف گرایی و اسراف و زیاد خرج کردن است. رفاه طلبی افراطی و اشرافی گری از اشکالات ماست. اشرافی گری از طبقات بالا به پایین سرریز می شود. این عیب است این خطاست این ضربه به کشور است. زیادی خواستن و مصرف کردن و زیادی خوردن و زیادی خرج کردن جز عیوب سبک زندگی است. نسبت به اقتصاد ملی خودمان باید تعصب داشته باشیم. مصرف جنس خارجی از عیوب ماست. همان مقداری که جوان های ما نسبت به فوتبال تعصب دارند یکی طرفدار تیم قرمز است یکی طرفدار تیم ابی. با تعصب طرفدار تیم رئال و یکی طرفدار دیگری است، اینها تعصب دارند اگر همین تعصب را نسبت به اقتصاد مل یو تولید ملی داشته باشیم بسیاری از کارها اصلاح خواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
امیر
|
United Kingdom
|
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
0
1
ایشان روغن ریخته را دارد نذر امامزاده میکند" اگر چه داریم میبینیم که تلاش بی وقفه این جناب در راه محدود کردن و فیلتر کردن شبکه های اجتماعی در اینترنت" لحظه ای متوقف نمیشود و سانسور کردن در هر زمینه ای جزو علائق ایشان است و خوشبختانه نتوانسته در این راه صد در صد موفق شود از در دیگری وارد شده و ادعا میکند مردم اگر از همه چیز خبر دارند بخاطر آزادی ست ! از استقلالی میگوید که اگر این روزها روسیه به دادش نرسد هشت ش گرو نه اش خواهد بود و نمیگوید کجا رفت ان شعار نه شرقی نه غربی که حالا ادعا میکند به تمام وعده های انقلاب عمل کرده ایم! اصلا کی از انقلاب این چیزهائی که تو میخواهی میخواست" کتاب قانون که عوضش کردی باز کن هنوز هم اثراتی از کتاب اول قانون اساسی بجا مانده که نشانه خواسته های مردم در ان کتاب منعکس است" فصل سوم در باره حقوق مردم که در نظر شما این فصل نامرئی شده! مردم فقط به دو سه آخوند علاقه داشتند مثل خمینی و طالقانی و باقی در نظر مردم ارزشی نداشتند که حالا تو خودت را جلو انداخته ای و میخواهی خود را هم قد خمینی نشان بدهی! برو جلو بزار باد بیاد.
نظرات شما
پیشخوان