تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۵

امدادرسانی به ۲۱۱ گرفتار در سیل در کرمانشاه

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از امدادرسانی به ۲۱۱ گرفتار در سیل که عمدتا هم عشایر بودند، در پی بارش‌های اخیر استان خبر داد.
رویداد۲۴-معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از امدادرسانی به ۲۱۱ گرفتار در سیل که عمدتا هم عشایر بودند، در پی بارش‌های اخیر استان خبر داد.

به گزارش رویداد۲۴، جهانگیر پورحسن با اشاره به فعالیت هلال احمر در کرمانشاه، اظهار کرد: با اعلام هشدارهای پیاپی سازمان هوا‌شناسی، مدیریت بحران و سازمان امداد و نجات کشور، از روز یکشنبه (۲۲ فروردین) حدود ۵۰۰ نفر از نیروهای ما در قالب ۱۰۰ تیم در آماده‌باش بودند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت به تعداد زیادی از خانوار‌های گرفتار در سیلاب امدادرسانی شد، اظهار کرد: در این مدت به ۴۴ خانوار با جمعیت ۲۱۱ نفر امدادرسانی کردیم که عمدتا هم از عشایر بودند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه همچنین از توزیع ۲۱۵ بسته غذایی و اقلام ضروری مانند زیرانداز، پتو و... بین خانواده‌های گرفتار در سیلاب خبر داد.

به گفته این مسئول عمده نقاطی که در بارندگی اخیر در استان دچار مشکل شدند، شهرستانهای کرمانشاه، سنقر، کنگاور و هرسین بودند که البته عمدتا هم مردم عشایر این مناطق تحت شعاع قرار گرفتند.

پورحسن با بیان اینکه در روزهای گذشته برخی از روستا‌ها نیز در آبگرفتگی محاصره شده بودند، ادامه داد: به افرادی که دچار مشکل بودند امدادرسانی شد و خوشبختانه اکنون آب فروکش کرده و مشکل حادی در روستا‌ها نداریم.

وی یادآوری کرد: صبح امروز هم در فاصله نورآباد لرستان و هرسین گزارشی از گرفتاری پنج خانواده عشایر به دست ما رسید که سریعا نیرو‌ها را اعزام کردیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از مشارکت ۴۸ تیم عملیاتی با بیش از ۲۰۰ نیرو در این امدادرسانی‌ها خبر داد و تاکید کرد: از ۳۰ دستگاه آمبولانس، خودرو کمک دار، موتور پمپ آب، لجن کش و... نیز استفاده کردیم.

وی گفت: آماده باش نیروهای هلال احمر تا جمعه (۲۷ فروردین) ادامه دارد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
در انتخابات پیش‌رو به کدام کاندیدای احتمالی قطعا رای نمی‌دهید؟
پیشخوان