تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

تبلیغات مسموم‌کننده، ماموران پلیس را از انجام وظایف باز نمی‌دارد

سخنگوی نیروی انتظامی با بیان اینکه ماموریت‌های پلیسی تعطیلی‌بردار و موسمی و فصلی نیستند، تاکید کرد: هیچ فضای تبلیغاتی مسموم‌کننده‌ای نمی‌تواند ماموران را از تلاش برای برقراری امنیت مردم و صیانت از جان، مال و ناموس مردم و انجام وظیفه بازدارد.

رویداد۲۴-سخنگوی نیروی انتظامی با بیان اینکه ماموریت‌های پلیسی تعطیلی‌بردار و موسمی و فصلی نیستند، تاکید کرد: هیچ فضای تبلیغاتی مسموم‌کننده‌ای نمی‌تواند ماموران را از تلاش برای برقراری امنیت مردم و صیانت از جان، مال و ناموس مردم و انجام وظیفه بازدارد.سردار سعید منتظرالمهدی گفت: قوام و دوام، پویایی و بالندگی هر جامعه، کشور و ملتی به رعایت هنجارها و قوانین آن جامعه توسط تک‌‌تک مردم و البته در سایه امنیت جاری در آن بستگی دارد و مردم کشورمان که از سطح فرهیختگی، فرزانگی و مدنیت بالایی برخوردار هستند، همواره از پلیس به عنوان اصلی‌‌‌ترین نهاد متولی نظم و امنیت جامعه انتظار دارند تا با صلابت، اقتدار، رحمت و هوشمندی و در عین حال درایت و دوراندیشی مانع از بروز هرگونه کج‌روی و هنجارگریزی شوند.

وی با بیان اینکه پلیس هم با استفاده از اختیارات قانونی که قانونگذار تعیین کرده از ارزش‌ها و هنجارهای جامعه صیانت می‌کند، اظهار داشت: ناجا تلاش می‌‌‌‌کند نظم و امنیت را در تمامی ابعاد آن بسط و گسترش دهد. 

سخنگوی ناجا با تاکید براینکه ماموریت‌‌های پلیسی تعطیلی ندارند و موسمی و فصلی نیستند، تصریح کرد: این ماموریت‌ها در واقع مشمول زمان نمی‌‌شوند و طبیعتاً هیچ فضای تبلیغاتی مسموم‌‌کننده‌‌ای نمی‌‌تواند ماموران ما را از تلاش روزافزون برای برقراری امنیت مردم و صیانت از جان، مال و ناموس آنان بازدارد.

منتظرالمهدی ادامه داد: نباید یادمان برود هر آنگاه که اقتدار پلیس کشوری شکسته شود، دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و این تنها پلیس نیست که متضرر می‌‌شود بلکه همه مردم و کشور دستخوش آسیب خواهند شد.

وی با طرح این پرسش که در کجای دنیا در مقابل فرامین پلیس مقاومت می‌شود، خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا، دستور پلیس لازم‌‌‌الاجراست و تخلف و سرپیچی از آن جرم و مستوجب مجازات است. در کشور ما هم، اساساً هرگونه توهین و مقاومت در مواجهه با پلیس پذیرفته نیست و حتماً پیگرد قانونی دارد، به کسی اجازه نخواهیم داد که تلاش‌ها و خدمات شبانه‌روزی پلیس را زیر سوال ببرد.

معاون اجتماعی ناجا اضافه کرد: این پلیس، همان پلیسی است که در شب و روز، گرما و سرما و سختی‌‌‌ها  از سرحدات مرزها تا کوچه پس کوچه‌‌هایمان در کنار مردم بوده و انجام وظیفه می‌‌کند و ماه و سالی نیست که برای امنیت کشور، شهید ندهد.

منتظرالمهدی بیان اینکه مرزبانان غیرتمند نیروی انتظامی در مقابله و مبارزه با تروریست‌‌‌ها و اشرار و دیگر ماموران در مصاف با سوداگران مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت از هیچ کوششی دریغ نکرده و جانفشانی می‌‌کنند، ابراز داشت: به نمایندگی از سازمان بزرگ نیروی انتظامی و فرمانده ناجا، سپاسگزار یکایک شهروندان قانونمدار و قانونمند عزیز کشورمان هستم که همواره در کنار پلیس خودشان در انجام ماموریت‌‌های بی‌‌شمار پلیس کمک حال بودند و از هیچ تلاشی فروگذار نبودند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان