تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵

دستگیری فروشنده اینترنتی سنجاب ایرانی

رویداد۲۴- معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: فردی که آگهی فروش سنجاب در یکی از سایت‌های نیازمندی‌های تبلیغاتی را سفارش داده بود، توسط یگان حفاظت محیط زیست استان همدان دستگیر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان، "عادل عربی" اظهار کرد: چند روز پیش فردی سنجاب درختی سالم را در یک سایت خرید و فروش، در معرض فروش گذاشته بود که توسط یگان حفاظت محیط زیست استان همدان دستگیر و تحت پیگرد قضایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: افرادی که اقدام به عرضه و فروش حیوانات وحشی از جمله سنجاب کنند، به یک تا 6 ماه حبس و 10 تا 100 هزار تومان جزای نقدی محکوم می‌شوند.

عربی با تاکید بر این‌که نگهداری حیوانات وحشی بر اساس ماده 31 آئین نامه اجرایی قانون شکار و صید ممنوع است، تصریح کرد: خرید و فروش‌، عرضه‌ و نگهداری‌ و حمل‌ و صدور کلیه‌ جانوران‌ وحشی‌ زنده‌ و کشته‌ و اجزاء آنها بدون‌ تحصیل‌ پروانه‌ از سازمان‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ ممنوع‌ است‌.

وی در خصوص وضعیت سنجابی که در معرض خرید و فروش قرار گرفته بود، بیان کرد: این گونه بومی ایران است و پس از تعیین تکلیف مقام قضایی، به زیستگاه خود بازگردانده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور مقابله با تخلفات حوزه شکار و صید در اینترنت، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، موضوع در دستور کار ادارات‌کل قرار گرفته و هرگونه تخلف کشف شده شامل تبلیغات حیات‌وحش به منظور خرید، فروش، واردات، صادرات، نگهداری حیوانات در منازل و ... از طریق محاکم قضایی مورد پیگرد قرار می‌گیرد.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان تاکید کرد: سایت‌ها و کاربران شبکه‌های مجازی باید از مفاد قانون آگاهی داشته باشند تا این گونه معاملات به علت غیرقانونی بودن از این طریق انجام نشود و جلوی موارد مشابه گرفته شود.

وی یادآور شد: حفاظت محیط زیست استان همدان در صورت مشاهده این‌گونه تخلفات، با خاطیان برخورد قانونی خواهد کرد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان