تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

آماده هستیم میزبان نشست سه‌جانبه ایران، عمان، قطر باشیم

فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه برخی کشورهای غربی به دنبال ایجاد ناامنی در منطقه و فروش سلاح‌هایشان هستند، تاکید کرد: به دنبال تقویت تعاملات مرزی با کشورهای دوست و همسایه هستیم.

رویداد۲۴-فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه برخی کشورهای غربی به دنبال ایجاد ناامنی در منطقه و فروش سلاح‌هایشان هستند، تاکید کرد: به دنبال تقویت تعاملات مرزی با کشورهای دوست و همسایه هستیم.سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی کشور با سرتیپ حمد راشد البلوشی، معاون عملیات و برنامه‌ریزی ستاد کل نیروهای مسلح عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رضایی در این دیدار گفت: امنیت و آرامش کشورهای همسایه برای ما حائز اهمیت است و امیدواریم شاهد آرامش پایدار در سطح جهان باشیم.

وی با اشاره به امنیت مطلوب در کشور جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: به لطف خداوند و تدابیر هدایت‌‌‌های داهیانه مقام معظم رهبری، امنیت مثال‌زدنی در کشور ما حاکم است؛ علیرغم توطئه‌افکنی دشمنان برای ضربه به نظام و انقلاب، علاوه‌‌‌‌بر خنثی شدن توطئه‌‌‌‌‌های آنان، این امنیت در حال ارتقا روزافزون است.

عالی‌‌‌ترین مقام مرزبانی کشور با اشاره به فتنه‌‌‌گری آمریکا و برخی سران استبداد در منطقه تصریح کرد: شاهدیم برخی کشورهای غربی در منطقه ما توطئه‌افکنی و فتنه‌پراکنی می‌کنند و با این ترفند بازار سلاح فروشی‌شان را رونق می‌‌‌دهند به گونه‌‌‌ای که برخی از این کشورها با پول و درآمد نفتی، جنگ‌‌‌افزار می‌‌‌خرند و انبار سلاح درست می‌‌‌کنند؛ هرچند که می‌‌دانیم کشور عمان با این موارد مخالف است و مواضع این کشور قابل تقدیر است. 

رضایی با بیان اینکه خیلی بد است برخی سران کشورهای عربی پول و دلارهای خود را خرج خرید سلاح و خوش خدمتی به کشورهای غربی می‌‌‌کنند و علیرغم این خوش خدمتی‌ها همچنان مورد توهین و تحقیر قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: برای ما بسیار سخت و سنگین است که یک کشور مسلمان مورد توهین و تحقیر قرار بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت تلاش برای ارتقاء امنیت مرزی در منطقه خاطرنشان کرد: به دنبال تقویت تعاملات دوجانبه و همه‌جانبه با کشورهای دوست و همسایه هستیم.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به دیدار اخیر با نخست‌وزیر قطر ابراز داشت: در این دیدار درباره برگزاری نشست سه‌‌جانبه ایران، قطر و عمان موضوعاتی مطرح شد.

رضایی با اعلام اینکه آماده هستیم میزبان نشست سه‌جانبه ایران، عمان، قطر باشیم، بیان کرد: نشست‌‌‌های سه‌‌‌جانبه و چندجانبه باعث ارتقای امنیت مرزی و تبادل اطلاعات می‌شود.

وی با بیان اینکه مرزبانی جایگاه مهم و جهانی دارد، یادآور شد: امید است تعاملات مرزی ایران و عمان تقویت شود.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان