تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

دشواری های مقتدی صدر برای تشکیل دولت ائتلافی در عراق

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از بغداد نوشت: نتایج نهایی انتخابات عراق روز شنبه نشان داد که ائتلاف تحت رهبری مقتدی صدر با شعار های عامه پسند به پیروزی رسیده اما این واعظ آتشین برای تشکیل دولت ائتلافی با دشواری های بسیار مواجه است.

رویداد۲۴-خبرگزاری فرانسه در گزارشی از بغداد نوشت: نتایج نهایی انتخابات عراق روز شنبه نشان داد که ائتلاف تحت رهبری مقتدی صدر با شعار های عامه پسند به پیروزی رسیده اما این واعظ آتشین برای تشکیل دولت ائتلافی با دشواری های بسیار مواجه است.خبرگزاری فرانسه افزود، صدر که در ائتلاف با چپگرایان سکولار خود را به عنوان یکی از قهرمانان مبارزه با فساد نشان داده است، بر روند تشکیل یک دولت چندفرقه ای فن سالار با مشارکت حدود 12 حزب نظارت خواهد داشت.

حیدر العبادی که در سال 2014 همزمان با ویرانگری های داعش به نخست وزیری عراق منصوب شد، توازنی میان دو کشور رقیب، آمریکا و ایران برقرار کرده است و هنوز هم می تواند به عنوان یک نامزد توافقی در سمت نخست وزیری عراق بماند.

اما به نظر می رسد که مذاکرات درباره تشکیل دولت ائتلافی در عراق بسیار پیچیده و طولانی شود.

پیروزی هواداران مقتدی صدر در انتخابات پارلمانی عراق در زمانی صورت می گیرد که امریکا از توافق هسته ای با ایران خارج شده است و نگرانی ها درباره تنش میان واشنگتن و تهران بر سر عراق بطور فزاینده ای افزایش یافته است.

از زمان خروج واشنگتن از توافق هسته ای تاریخی ایران، تنش ها بالا گرفته و نگرانی ها از یک کشاکش میان آمریکا و ایران بر سر عراق افزایش یافته است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان