تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

سفیر ایران در ایروان با وزیر جدید امور خارجه ارمنستان دیدار کرد

سفیر ایران در ایروان با وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان ملاقات و درخصوص مسائل دوجانبه و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مذاکره کرد.

رویداد۲۴-سفیر ایران در ایروان با وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان ملاقات و درخصوص مسائل دوجانبه و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مذاکره کرد.سید کاظم سجادی در ابتدای این دیدار ضمن تبریک انتصاب زهراب مناتساکیان به این مقام، برای وی و دولت جدید ارمنستان آرزوی موفقیت کرد.

وی در ادامه، آخرین تحولات روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار داد و با اشاره به مناسبات سیاسی و دوستانه دو کشور و اراده مقام‌‌‌های عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان برای توسعه روابط در همه زمینه‌ها، بر اهمیت تمرکز بر فعالیت‌های اقتصادی و اجرایی کردن تفاهم‌‌‌های سند کمیسیون مشترک دو کشور تاکید کرد.

سفیر ایران در ایروان همچنین امضای توافقنامه تعرفه ترجیحی میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اورآسیا که اخیرا در آستانه قزاقستان امضا شد را فرصت مناسبی برای ارتقای روابط اقتصادی دوجانبه و فعال کردن منطقه آزاد مغری با منطقه آزاد ارس ارزیابی کرد.

زهراب مناتساکیان، وزیر امور خارجه ارمنستان نیز در این دیدار ضمن اشاره به روابط دیرینه و دوستانه دو کشور که مبتنی بر درک متقابل و حس مشترک است، مناسبات ایران و ارمنستان را متکی بر سه ستون علایق تاریخی، اعتماد متقابل و حضور ارامنه در ایران دانست و گفت: دو کشور باید از این ظرفیت‌‌‌‌‌‌‌‌ها در راستای تقویت و گسترش تعاملات دوجانبه نهایت استفاده را کند. 

وزیر امور خارجه ارمنستان بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه و پیگیری مجدانه مسئولان نهادهای ذیربط دو کشور جهت اجرای تفاهم‌‌‌های منعقده در پانزدهمین کمیسیون مشترک تاکید کرد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان