تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
ابوترابی‌فرد در نشست APA:

با حضور آمریکا در افغانستان تولید مواد مخدر افزایش یافت

رویداد24-نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه میزان تولید مواد مخدر در افغانستان با حضور آمریکا افزایش یافته است، گفت: ایران و پاکستان به مسیر ترانزیت قاچاق مواد مخدر تبدیل شده‌اند که باید با همکاری کشورهای آسیایی امنیت را برقرار کنیم.

با حضور آمریکا در افغانستان تولید مواد مخدر افزایش یافت/باید با همکاری کشورهای آسیایی امنیت را برقرار کنیم

 محمد حسن ابوترابی‌فرد امروز عصر (سه شنبه، 7 اردیبهشت) در نشست کمیته دائم امور اجتماعی و فرهنگی مجمع مجالس آسیایی در خصوص قطعنامه همکاری‌های موثر در مبارزه با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر در آسیا گفت: با حضور آمریکا در افغانستان تولید مواد مخدر افزایش یافته است که متاسفانه این افزایش تولید باعث ایجاد نگرانی در منطقه و به خصوص کشورهای همسایه شده است.

وی با بیان اینکه تولید مواد مخدر به کشورهایی از جمله ایران و پاکستان آسیب‌های بسیاری رسانده است، گفت: این تولید باعث شده است که ایران و پاکستان به مسیر ترانزیت قاچاق مواد مخدر تبدیل شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجلاسی در هند ادامه داد: در اجلاسی که هند میزبان آن بود هیات پارلمانی دومای روسیه نیز به شدت در خصوص قاچاق مواد مخدر اعلام نگرانی کرد. روسیه اعتقاد دارد که باید با تولید و ترانزیت مواد مخدر از افغانستان مبارزه کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم که با صدور قطعنامه همکاری‌های موثر در مبارزه با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر در آسیا، مجمع مجالس آسیایی همکاری لازم برای ایجاد امنیت در این زمینه را فراهم کند./

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان