تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۳۱ تير ۱۳۹۷

بازار و فعالیت اصناف جریان زندگی را در قلب تهران برقرار می‌کند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری تاکید کرد: وجود بازار و فعالیت اصناف موجب برقراری جریان زندگی در قلب تهران هستند.

رویداد۲۴-رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری تاکید کرد: وجود بازار و فعالیت اصناف موجب برقراری جریان زندگی در قلب تهران هستند.در هفتاد و ششمین نشست کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری که با بازدید از سطح منطقه ١٢ حدودا هشت ساعت به طول انجامید، از برخی پروژه‌‌‌‌های مرتبط با حوزه سلامت، خدمات شهری و محیط زیست که با حضور اعضای کمیسیون، مشاوران و دبیران کمیته‌‌‌ها؛ در کنار شهردار و معاونین و مدیران منطقه ۱۲حضور داشتند، بازدید شد.

زهرا صدراعظم نوری در سخنانی با تأکید بر اهمیت خاص منطقه ١٢ در شکل‌‌‌گیری تحولات تاریخی ایران معاصر، به مباحث هویتی و تاریخی تهران اشاره و حمایت از ظرفیت‌‌‌‌‌های گردشگری را از اولویت‌‌‌‌های شورای شهر تهران برشمرد و گفت: منطقه ١٢ به دلیل وجود بازار و بافت اقتصادی ویژه خود، طبیعتاً حجم بالایی از پسماند و زباله‌های روزانه را در خود دارد که بسیار بیشتر از سطح استاندارد است و لذا باید برای مدیریت پسماند هزینه‌‌های فراوانی پرداخت شود.

وی ضمن تشکر از اقدامات منطقه ١٢ در راستای استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه پسماند و استقرار کیوسک‌‌‌های جمع‌‌‌آوری پلاستیک و همچنین طرح کارت شهروندی، اظهار داشت: باید تمهیدات ویژه‌‌‌‌ای در محدوده بازار برای آموزش و جلب مشارکت اصناف و شهروندان درخصوص تفکیک زباله و مدیریت پسماند صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: توجه به ایمنی در بازار تهران نیازمند همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های متولی است و جان و مال شهروندان همه روزه در مخاطره است.

نوری با اشاره به اهمیت تعامل با اصناف به عنوان روح جریان زندگی در قلب تهران، خواستار افزایش نظارت و توسعه اقدامات منطقه درخصوص ایمنی اصناف شد و با تاکید بر حفظ امنیت روانی و حمایت از اشتغال مولد در محدوده منطقه ١٢، جریان ایمنی را فرآیندی تعاملی و دوطرفه دانست که باید بین مدیریت شهری و اصناف وجود داشته باشد.

وی توجه به آراء ماده ٧، حفظ و گسترش فضای سبز در منطقه با توجه ویژه به مشکلات ناشی از آسیب‌‌‌های اجتماعی،‌ ضرورت حمایت از ایده‌‌‌های خلاقانه در خصوص حل معضل بافت فرسوده و همچنین توسعه گردشگری و رفع شب‌‌مردگی را از مسائل مهم منطقه ١٢ دانست.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان