تاریخ انتشار: ۲۰:۰۲ - ۳۱ تير ۱۳۹۷

فیلم‌های دولتیِ گروه کودک هم راهی به اکران ندارند

کارگردان فیلم سینمایی «کامیون» گفت: سینمای کودک و نوجوان آنقدر مهجور است که آثار دولتی که در این حوزه تولید می شود هم به اکران نمی‌‎رسند.
فیلم‌های دولتیِ گروه کودک هم راهی به اکران ندارند


  رویداد۲۴ کامبوزیا پرتوی با یادآوری اهمیت توجه به سینمای کودک و نوجوان، اظهار داشت: اکنون فقط اسمی از سینمای کودک و نوجوان باقی مانده است، البته تلویزیون همچنان با پخش کارتون‌های بعضا جذاب کودکان را به هنر نمایش علاقه‌مند نگاه داشته اما سینما در این گونه هنری کاملاً مغفول مانده است.

**مهمترین نیاز سینمای کودک به حمایت در بخش اکران است
وی افزود: سینمای کودک در هر شرایطی نیاز به حمایت دارد و مهمترین حمایت از آن در واقع اکران است که متاسفانه این روزها در پایین‌ترین حد قرار دارد.
پرتوی با بیان اینکه حتی بنیاد سینمایی فارابی هم که یک نهاد کاملا دولتی است و فیلم‌های کودکی که حمایت مالی کرده هنوز نتوانسته‌اند اکران شوند، گفت: وقتی فارابی نمی‌تواند فیلم‌های کودک خود را اکران کند از فیلم‌های بخش خصوصی قطعاً توقعی نباید داشته باشیم.
نویسنده فیلم سینمایی «من ترانه 15 سال دارم»، ادامه داد: دورانی که فیلم‌های کودک حمایت می‌شد و امکان اکران داشت آثار بسیار با کیفیت و تاثیرگذاری ساخته شد بنابراین الان نیز برای بازگشت رونق به سینمای کودک چاره‌ای جز حمایت در اکران نداریم.
پرتوی گفت: الان فیلم‌سازان تنها به امید جشنواره فیلم کودک و نوجوان آثار نه‌چندان قوی و تاثیرگذاری می‌سازند که در نهایت بعد از چند اکران در جشنواره فیلم کودک مانند دیگر آثار سال‌های اخیر به آرشیو می‌رود.

**فیلم‌سازی برای جشنواره‌ها آسیب‌زا است
وی یکی از آسیب‌های جدی به سینمای کودک و نوجوان را فیلم‌سازی برای جشنواره‌ها عنوان کرد و توضیح داد: چند سالی است که برای سرپا بودن جشنواره فیلم کودک با حمایت‌های دولتی و ظرف یک ماه به صورت شتاب‌زده چند فیلم برای این جشنواره تولید می‌شود که واقعاً تاسف بار است.
نویسنده فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله (ص)»، یکی از شاخصه‌های اصلی فیلم کودک را رنگارنگ بودن آثار دانست و توضیح داد: انتقادهایی که می‌توان به فیلم‌های کودک و نوجوان داشت، نبود جذابیت و عنصر رنگ در آثار است.
پرتوی گفت: برخی فیلم‌سازان، سینمای کودک را آسان‌ترین راه برای ورود به سینما می‌دانند و با کارگردانیِ یک فیلم کودک احساس می‌کنند حالا دیگر فیلم‌ساز شده‌اند، این در حالیست که سینمای کودک به دلیل داشتن مخاطب خاص بسیار دشوار است و باید کارگردانان باسابقه و با تجربه به این حوزه ورود کنند.
وی درباره اهمیت برگزار شدن یا نشدن جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز گفت: با برگزاری جشنواره در هر شرایطی موافقم چرا که برگزار شدنش از نشدنش بهتر است؛ هر چند ایراداتی هم داشته باشد.
پرتوی خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم کودک حداقل در همین حد که باعث می‌شود سالی یک بار از این گونه مهم سینمایی یاد کنیم خوب و مهم است و معتقدم درباره هیچ جشنواره‌ای نمی‌توان گفت اگر برگزار نشود، بهتر است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینما ، فیلم ، کودکان ، اکران
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان