تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

«برگ جان» برنده جایزه هفته هنرهای تلويزيونی و فيلم‌های گردشگری آسيا در چین

فیلم سينمايی «برگ جان» به کارگردانی ابراهيم مختاری جایزه بهترین فیلم هفته هنرهای تلويزيونی و فيلم‌های ترغيب كننده گردشگری آسيا در شهر «تای ژو» در کشور چین را زا آن خود کرد.
«برگ جان» برنده جایزه هفته هنرهای تلويزيونی و فيلم‌های گردشگری آسيا در چین

رویداد۲۴ فیلم سينمايی «برگ جان» Leaf of Life به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ابراهيم مختاری، با حضور این فیلمساز پیشکسوت سینمای ایران و با پخش کنندگی بنیاد سینمایی فارابی؛ در جدیدترین حضور بین‌المللی خود به نمایندگی از سینمای ایران، روز دوشنبه 8 مرداد ماه جاری (30  جولای 2018) در هفته هنرهای تلويزيونی و فيلم‌های ترغيب كننده گردشگری آسيا 2018 Asia Tourism-Induced Film & TV Arts Week در شهر ساحلی «تای ژو» Taizhou در استان ژجیانگ شرقی در کشور چین به نمایش درآمد و از طرف انجمن هنرمندان تلویزیون کشور چین CTAA، جایزه بهترین فیلم این رویداد سینمایی به ابراهيم مختاری کارگردان آن اهدا شد. 

هفته هنرهای تلويزيونی و فيلم‌های گردشگری آسيا توسط انجمن هنرمندان تلویزیون چین، اداره مطبوعات، انتشارات، رادیو، فیلم و تلویزیون کشور چین و با هدف توسعه صنعت گردشگری و ترویج صنایع محلی و همچنین تبادل گردشگری و فرهنگی در صنایع فیلم و گردشگری در سراسر کشورهای آسیایی تأسیس شده است. 

این دوره با بیش از 1200 فیلم سینمایی و تلویزیونی و همچنین با حضور 400 میهمان از 23 کشور جهان از جمله؛ ایران، آمریکا، فرانسه، روسیه، ژاپن، چین، ارمنستان، گرجستان، استرالیا، مالزی، قزاقستان، فرانسه، هندوستان، سنگاپور، امارات، ازبکستان، ترکیه، تایلند، اسپانیا و ... و با برپایی انجمن‌ها، سمپوزیوم‌ها و نمایشگاه‌های مختلف گردشگری در روزهای 7 تا 1 آگوست 2018 (29 جولای تا 1 آگوست 2018) در شهر توریستی «تای ژو» در کشور چین برگزار شد. «تای ژو» یکی از بهترین نقاط فیلمبرداری در کشور چین است که در سال‌های اخیر، در این شهر، صدها اثر سینمایی و تلویزیونی ساخته شده است.

در فیلم سينمايی «برگ جان» که سعید پورصمیمی، مهدی احمدی و مریم مقدم در آن به ایفای نقش می‌پردازند؛ جایزه «اینالکو» INALCO؛ مؤسسه ملی زبان و ‌تمدن شرقی را از طرف هیئت داوران «چهره‌های سینمای معاصر آسیا» در بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم‌های آسیایی «وزول» Vesoul در کشور فرانسه دریافت کرده است.   

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: رویداد24 ، چین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان