تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
مديران شركت شهرک‌های صنعتی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح کردند؛

حمایت از صنایع کوچک نیاز ضروری کشور

اگر برنامه‌ریزی درستی در بخش سیاست‌های کلان اقتصادی انجام شود و همه مردم با هم متحد باشند و از کالای ایرانی که از سرمایه و نیروی ایرانی شکل گرفته حمایت کنند، تحریم‌ها تا حدود زیادی بی‌اثر خواهد شد.
حمایت از صنایع کوچک نیاز ضروری کشور
رویداد۲۴ محمد آیتی: حمیدرضا خانپور، رییس هیئت مدیره و مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان قزوين در خصوص نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و دستاوردهای آن، گفت: این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های صنایع کوچک کشور بود که با ابتکار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی شکل گرفت. این نمایشگاه با چنین کیفیتی، تجربه اول بود و ان‌شاا... که این مسیر تداوم داشته باشد و به نظرم این ظرفیت وجود دارد که در سال، دو بار چنین نمایشگاهی را برگزار کنیم. یکی از دستاوردهای این نمایشگاه بوجود آمدن ارتباط نزدیک بین صاحبان صنایع است که نیاز است این ارتباط و تعامل پررنگ‌تر هم شود. از طرفی تلاش شد که حمایت از کالا و نیروی ایرانی در این نمایشگاه مطرح شود. در اینجا فرصتی را مهیا شد که خارجی‌ها هم در آن حضور پیدا کنند تا با صنعتگران ایرانی مرتبط شوند. این نمایشگاه با این کیفیت برای اولین بار اتفاق افتاد و باید پس پایان این برنامه، نقاط ضعف و قوت را بررسی کرد تا در دوره‌های بعدی، این نمایشگاه را به بهترین نحو برگزار کرد.

مصطفی آمره، مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان مرکزی در خصوص اینکه استان مرکزی در نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک با چه کیفیتی شرکت کرده است، گفت: استان مرکزی یکی از قطب‌های صنعتی ایران است. این استان، موقعیت جغرافیایی و سابقه درخشانی در صنعت دارد، مخصوصاً شهرستان اراک که در حوزه صنایع فلزی و سازه‌های فلزی و تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی جایگاه بالایی را در صنایع کشور یدک می‌کشد و در کنار این موضوع، صنایع کوچک هم در استان قزوین رشد مناسب داشته است. خوشبختانه در استان مرکزی، ما گروه‌های مختلف صنایع را داریم. در این نمایشگاه و با توجه به شرایطی که بوده نتوانستیم بیش از 40 واحد را به نمایشگاه دعوت کنیم که 35 واحد صنعتی از استان قزوین در این دوره شرکت کردند.

وی در ادامه افزود: این نمایشگاه می‌تواند دو کارایی داشته باشد. اول با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم و دشمن در تلاش است که مردم را ناامید و به آن‌ها القا کند که تحریم‌ها ابتکار عمل را از شما گرفته است، این نمایشگاه فرصت معرفی پتانسیل و ظرفیت‌های داخلی را به مردم کشورمان نشان خواهد داد. دوم اینکه صاحبان صنایع ما می‌توانند در کنار معرفی محصول خود با همکاران فعال در دیگر حوزه‌های صنایع آشنا شوند. خیلی از محصولاتی که تولید می‌شود به عنوان مواد اولیه یک تولیدکننده دیگر است. چه بسا که برخی از تولیدکنندگان نمی‌دانند چه کالاهایی در چه استان‌هایی تولید می‌شود.

آمره در پایان خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ریزی درستی در بخش سیاست‌های کلان اقتصادی انجام شود و همه مردم با هم متحد باشند و از کالای ایرانی که از سرمایه و نیروی ایرانی شکل گرفته حمایت کنند، تحریم‌ها تا حدود زیادی بی‌اثر خواهد شد.

امیر طیبی‌نژاد، مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان قم در خصوص اینکه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک با چه کیفیتی شرکت کرده است، گفت: استان قم با 30 واحد صنعتی در این نمایشگاه شرکت کرده که البته در هنگام ثبت نام 33 واحد ثبت نام کرده بودند که 3 واحد از حضور در نمایشگاه انصراف دادند. در این نمایشگاه جدای از 30 واحد صنعتی، دو تا از شرکت‌های مدیریت صادرات و یکی از کنسرسیوم‌های ما هم شرکت کرده‌اند.

وی در ادامه در رابطه با لزوم حمایت از کالای ایرانی، افزود: هرچقدر طبق منویات مقام معظم رهبری به اصول اقتصاد مقاومتی توجه شود می‌توانیم به آینده اقتصادی کشور امیدوار باشیم. ما هم در این راستا تمام تلاش خود را به کار بستیم که کالای ایرانی بیش از پیش به مردم معرفی شود تا جامعه با آگاهی بیشتر روی به خرید چنین کالاهایی بیاورد. از آنجایی که برخی صاحبان صنایع کوچک از پشتوانه مالی قوی برخوردار نیستند و فشارهای اقتصادی کار را برای آن‌ها سخت کرده ما وظیفه خود می‌دانیم که با هزینه خود سازمان آن‌ها را در نمایشگاه‌های مختلف شرکت دهیم تا بتوانند با تکیه بر توانایی‌هایشان، بازار خود را پیدا کنند. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد تا کم‌کم این واحدها بتوانند روی پای خود بایستند و فضای کسب و کار در کشور رونق پیدا کند. حمایت از کالای ایرانی تنها به معنی فروش در داخل نیست بلکه باید بستری آماده شود که بتوان این کالاها را به دیگر کشورها هم عرضه کرد و این رسالتی است که بر عهده ما و روسای سازمان می‌باشد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمد آیتی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان