تاریخ انتشار: ۱۸:۴۲ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
گزارش رویداد۲۴ از غرفه‌داران نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک؛

تحرک و پویایی اقتصاد در گرو حمایت از تولیدکنندگان داخلی

هرچه حمایت نهادهای دولتی از تولیدکنندگان داخلی بیشتر شود اقتصاد کشور هم مسیر بهتری را دنبال خواهد. در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی در تامین ارز و مواد اولیه با مشکلاتی روبرو هستند که نیاز است دولت چتر حمایتی خود را وسیع‌تر کند تا دغدغه تولیدکنندگان به حداقل برسد.
رویداد۲۴ محمد آیتی: علی شیخ‌زاده، مدیر تولید شرکت آبریز آسیا در خصوص برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک، گفت: اگر نقش و تعداد این نمایشگاه‌ها در طول سال بیشتر و پررنگ‌تر شود می‌تواند تاثیر مثبت و بسزایی در کار تولیدکنندگان داشته باشد. امیدوارم این روند مثبت که در نمایشگاه امسال دیده شد ادامه پیدا کند و تنها ختم به یک یا دو برنامه نشود.

وی در ادامه افزود: اینکه 31 استان با تمام توانایی‌های خود در این نمایشگاه ظاهر شدند خود یک موفقیت در راستای معرفی کالای ایرانی بود. این دست نمایشگاه‌ها این فرصت را مهیا می‌کنند که نظر مردم به کالاهای تولید داخل جلب شود و این اولین قدم در جهت پویایی اقتصاد کشور است. در شرایط فعلی که با افزایش نرخ ارز مواجه شدیم ضرورت حمایت از کالای ایرانی بیش از پیش بر همگان روشن شده و امیدوارم با تبلیغات موثری که انجام شده و خواهد شد مردم با نمونه ایرانی کالاها آشنا شوند.

مهدی صالحی، کارشناس آر اندی شرکت آرایشی و بهداشتی روژین درباره ضرورت برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها، گفت: این نمایشگاه اولین تجربه‌ای بود که با حضور واحدهای صنایع کوچک 31 استان برگزار شد که البته اگر کمی دقت عمل و نظم کار بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت کارکردهای بهتری را هم از خود نشان می‌داد. مهمترین ضرورت این نمایشگاه معرفی کالای ایرانی به عموم مردم بود. در وهله بعد در این فضا، تولیدکنندگان می‌توانند با یکدیگر آشنا شوند که شاید این آشنایی در آینده منجر به همکاری‌های دوجانبه یا چندجانبه هم شود.

وی ادامه داد: هرچه حمایت نهادهای دولتی از تولیدکنندگان داخلی بیشتر شود اقتصاد کشور هم مسیر بهتری را دنبال خواهد. در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی در تامین ارز و مواد اولیه با مشکلاتی روبرو هستند که نیاز است دولت چتر حمایتی خود را وسیع‌تر کند تا دغدغه تولیدکنندگان به حداقل برسد.

ساره مزروعی، مدیرعامل تعاونی سی گل سلامت مائده در خصوص برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک، گفت: این نمایشگاه باعث شد تا ظرفیت و پتانسیل استان‌ها برای مردم و حتی تولیدکنندگان مشخص شود. از طرفی مسیر ارتباطی ما با مشتریان کوتاه شد و توانستیم بدون واسطه خود را به مردم معرفی کنیم. از آنجایی که بخشی از کار ما به صنایع غذایی برمی‌گردد و بسته‌بندی هم جزئی از کار تعاونی ما است توانستیم ارتباطات خوبی را با تولیدکنندگان این حوزه‌ها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از تجربه‌های من در این نمایشگاه گرفتن اطلاعات از برخی همکاران در راستای برندسازی محصولات بود که حقیقتاً این اطلاعات می‌تواند در آینده خیلی به تشکیلات ما کمک کند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان