تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
مجید کیانپور در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

دولت را مجاب می‌کنیم نگرش اقتصادی خود را تغییر دهد/ تورم ایران در جهان بی‌سابقه است!

مجید کیانپور می‌گوید: حال که طرح استیضاح کرباسیان رای آورد به نظرم پیام روشن ما به آقای روحانی رسید. امروز باید رویکردهای کلان اقتصادی دولت تغییر کند و نگرش‌ها متفاوت از گذشته شود.
11111111111111111111
رویداد۲۴ محمد آیتی: جلسه استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی روز یکشنبه ۴ شهریور ۹۷ برگزار و در نهایت با حضور ۲۶۰ نماینده رای‌گیری انجام شد. در این جلسه، ۱۳۷ نماینده با طرح استیضاح موافقت کردند و همین رای قاطع باعث شد که مسعود کرباسیان با اقتصادی‌ترین صندلی دولت خداحافظی کند. یکی از موافقین طرح استیضاح، مجید کیانپور نماینده دورود و ازنا بود. او در نطق خود به وزیر اقتصاد گفت: چرا با وجودی که بخش عمده قاچاق کالا از گمرکات انجام می‌شود، به این مسئله توجهی نمی‌شود، ولی پس از توزیع در مغازه‌های سراسر کشور، با خرده فروش‌ها برخورد می‌شود؟

روند مدیریت اقتصادی کشور باید عوض شود

مجید کیانپور در گفتگو با رویداد۲۴ گفت: بیش از ۲۰۰ نماینده در یک ماه قبل نامه‌ای را آماده و برای رییس جمهور ارسال کردند و از ایشان خواستند که در ترکیب تیم اقتصادی دولت، تجدید نظر کنند، اما این اتفاق نیافتاد و حال که طرح استیضاح آقای کرباسیان رای آورد به نظرم پیام روشن ما به آقای روحانی رسید. امروز باید رویکرد‌های کلان اقتصادی دولت تغییر کند و نگرش‌ها متفاوت از گذشته شود. اکنون در وضعیتی هستیم که باید بیش از پیش به رفاه و معیشت مردم توجه شود. آشفتگی اقتصادی، آرامش مردم را برهم زده و لازم و ضروری است که روند مدیریت اقتصادی کشور عوض شود، زیرا شایسته نیست که جامعه چنین فشار اقتصادی را تحمل کنند.

او در پاسخ به اینکه رییس جمهور، منتخب مردم است و حق دارد تیم اقتصادی خود را تععین کند، افزود: نمایندگان مجلس هم منتخب مردم هستند و آن‌ها موظفند که مشکلات جامعه را رصد و پیگیری‌های لازم را انجام دهند. تورمی که امروز بر کشور حاکم است یک معنی دارد و آن این است که فقیرها، فقیرتر و پول‌دارها، پول‌دارتر می‌شوند.

باید ستاد اقتصادی مشخص و منظمی شکل بگیرد

نماینده استان لرستان اظهار داشت: دولت باید تصمیمات خود در حوزه اقتصاد را تغییر دهد و روش‌هایی را دنبال کند که رشد در سطح زندگی مردم دیده شود. امروز نیاز است که ستاد مشخص و منظمی در حوزه اقتصاد شکل گیرد و این ستاد باید برای توسعه و پیشرفت کشور برنامه‌ریزی کند و گزارش مبسوط آن را به جامعه ارائه دهد.
 
او ادامه داد: متاسفانه هنوز تحریم‌ها شروع نشده وضعیت اقتصادی ما این است حال باید پرسید اگر تحریم‌ها اعمال شود و چندماه از آن بگذرد که اثراتش دیده شود چه بر سر اقتصاد ما خواهد آمد؟ از این‌رو وزارت اقتصاد باید با برنامه و منسجم کار را پیش ببرد تا در روز‌های آتی با بحران مواجه نشویم. بسیاری از کشور‌ها وضعیتی بدتر از ایران را دارند، اما با چنین تورمی که ما در کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، مواجه نیستند.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به استیضاح و برکناری دو وزیر دولت دوازدهم، خاطرنشان کرد: مجلس به دنبال این است که تا جایی که توان دارد به حوزه آشفته اقتصاد کشور کمک کند و دولت را مجاب کند که با تغییر رویکرد خود دوباره آرامش را به زندگی مردم برگرداند. امیدوارم سه‌شنبه که آقای روحانی برای پاسخ به سوالات نمایندگان به مجلس خواهند آمد توضیحاتی را ارائه کنند تا نمایندگان قانع شوند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان