تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷

ستاد اجرایی هزینه کاشت حلزون 3 هزار کودک را پرداخت می کند

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) از پرداخت 7 میلیارد تومان برای کاشت حلزون 3 هزار کودک ناشنوا طی سه سال خبر داد.
ستاد اجرایی هزینه کاشت حلزون 3 هزار کودک را پرداخت می کند
رویداد۲۴ محمد مخبر روز سه شنبه در آیین امضای تفاهمنامه اعطای کمک هزینه کاشت حلزون کودکان ناشنوا که در ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: ستاد اجرایی در صورت نیاز، امکان پرداخت مبالغی بیش از تفاهمنامه با بنیاد بخشش برای کاشت حلزونی کودکان ناشنوا و پیشگیری از تولد نوزاد ناشنوا دارد.
 
وی با اشاره به اینکه محوریت فعالیت‌های ستاد اشتغالزایی است، گفت: ۴۰۰ هزار فرصت شغلی در مناطق محروم ایجاد شده و سال گذشته نسخه درمانی ۶۰ بیمار مبتلا به سرطان را پرداخت و در حال ساخت ۱۲ بیمارستان هستیم که برخی از آن‌ها طی سال‌های زیادی فقط ۱۰ تا ۱۵ درصد پیشرفت کار داشته‌اند.
به گفته مخبر، هم اکنون ۹ بیمارستان تحویل داده شده و دو هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی ساماندهی شده است.
 
وی افزود: در بحث درمان زوج‌های نابارور نیز ۳ هزار نفر را هدفگیری کردیم و حتی در زمانی که اولین کودک با کمک‌های ستاد اجرایی فرمان اامام به دنیا آمد موجب خوشحالی مقام معظم رهبری شد.
 
مخبر بر بکارگیری ظرفیت‌های خیریه‌ها در کشور تأکید کرد و گفت: ۳۰ نوع خدمت گوناگون در مناطق محروم و کم برخوردار با کمک نیرو‌های خیریه انجام دادیم.
 
وی با اشاره به اینکه خیریه‌ها ظرفیت خوبی برای کمک رسانی دارند، افزود: بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا (بخشش) ظرفیت خوبی برای کودکانی که دچار معلولیت هستند را در اختیار دارد.

ارسال ۲ هزار جهیزیه به مناطق محروم
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: برای ۲ هزار نفر تأمین جهیزیه را ساماندهی کرده‌ایم که هفته آینده به مناطق محروم فرستاده می‌شود.
 
وی با اشاره به نزدیکی به آغاز سال تحصیلی گفت: ۱۰۰ هزار بسته موردنیاز دانش‌آموزان شامل لوازم‌التحریر، کیف و ظرف نیز دو هفته آینده به این مناطق فرستاده می‌شود.
 
مخبر افزود: ۲ هزار مورد کاشت حلزون تاکنون انجام شده و برای پیشگیری و تحقیق در این زمینه ۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده‌ایم که نیمی از آن پرداخت شده است.
 
وی موضوع پیشگیری درخصوص ناشنوایی را بسیار مهم دانست و گفت: هزینه در این خصوص بسیار ضروری است و قصد داریم با سرمایه گذاری در این خصوص از تولد کودک ناشنوا و کم شنوا جلوگیری کنیم.

 بازگرداندن شنوایی در کودکان به کاهش آسیب‌ها و هزینه جامعه منجر می‌شود
سعید جعفری، مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به انعقاد تفاهمنامه ال ۹۵ با بنیاد بخشش گفت: بر اساس این تفاهمنامه از سال ۹۵ تا ۹۶، برای ۲ هزار کودک ناشنوا کاشت حلزونی انجام گرفته است.
 
وی افزود: ستاد اجرایی بر اساس تفاهمنامه امروز که تا سال ۹۷ ادامه دارد، متعهد به پرداخت ۷ میلیارد تومان برای کاشت حلزون ۳ هزار کودک شده است.
 
وی افزود: بازگرداند شنوایی به کودکی که دچار کم شنوایی یا ناشنوایی است می‌توانند در آینده سبب کاهش آسیب و هزینه‌ها در جامعه شود.
منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان