تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷
پس از حمله با عامل اعصاب علیه جاسوس سابق روس؛

هشدار رئیس "ام‌آی ۶" به روسیه: غرب را تضعیف نکنید

رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس امروز دوشنبه به کرملین هشدار می‌دهد تا غرب را تضعیف نکند. این پیام پس از حمله با عامل اعصاب علیه یک جاسوس سابق روس در انگلستان مطرح می‌شود که گمان می‌رود فعالیت پنهان روسیه در خارج بوده باشد.
هشدار رئیس
رویداد۲۴  الکس یانگر، رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس (ام‌آی۶) در دومین سخنرانی مهم از سال ۲۰۱۴، تاکید می‌کند روسیه یک موضع "رویارویی دائمی" با غرب دارد.

یانگر به این مساله اشاره می‌کند که چطور پس از حمله به سرگئی اسکریپال، افسر اطلاعاتی سابق ارتش روسیه که چندین مقام را به ام‌آی۶ فروخت، متحدان انگلیس در اروپا و ایالات متحده نقش خودشان را ایفا کردند و خواستار اخراج دیپلمات‌های روس از خاک کشورشان شدند که بزرگترین از زمان جنگ سرد بود.

انگلیس نوع عامل اعصابی که در حمله سالزبری استفاده شد، نوویچوک تشخیص داد و تاکید داشت این ماده جزو عوامل اعصابی است که ارتش شوروی بین دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی تولید کرده بود. مسکو مکررا هرگونه مشارکت را تکذیب می‌کند و آژانس‌های اطلاعاتی انگلیس را به طراحی این حمله و تحریک احساسات ضد روسی متهم کرد.

الکس یانگر "از روسیه یا هر کشور دیگری که قصد خرابکاری در سبک زندگی ما را دارند" می‌خواهد تا "اراده و ظرفیت‌های ما یا متحدانمان را دست‌کم نگیرند. " این مقام ۵۵ ساله در دانشگاه سنت اندروز همچنین تاکید می‌کند، جاسوسان انگلیسی چندین توطئه داعش را که از خارج طراحی شده بود، خنثی کردند.

در حالی‌که کمتر از چهار ماه تا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا زمان باقیمانده است، یانگر همچنین تاکید می‌کند ام‌آی۶ به همکاری با آژانس‌های شریک برای تقویت "مناسبات امنیتی ضروری" در اروپا ادامه خواهد داد.

رئیس سرویس جاسوسی خارجی انگلیس همچنین تاکید می‌کند: دوران چهارمین انقلاب صنعتی، یک جاسوسی نسل چهارم را نیاز دارد؛ انعطاف‌پذیری مهارت‌های انسانی سنتی ما با نوآوری شتابان، مشارکت‌های جدید و تفکر که بسیج تنوع و توانمندسازی جوانان است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: روسیه ، جاسوس
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان