تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
آملی‌لاریجانی:

مساله فلسطین مساله اول جهان اسلام است

رییس قوه قضاییه گفت: مسأله فلسطین مسأله اول جهان اسلام است.
رویداد24- رییس قوه قضاییه گفت: مسأله فلسطین مسأله اول جهان اسلام است.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در کنفرانس بین‌المللی «همصدا با اقصی» در راستای حمایت از انتفاضه سوم ملت فلسطین که صبح امروز برگزار شد،‌ اظهار کرد: مساله فلسطین علاوه بر اینکه معیار حقوق بشری است و علاوه بر اینکه معیاری برای میزان آگاهی‌های ملت‌هاست، معیاری هم برای خیانت دولت‌ها و سران ملت‌های اسلامی است، البته جمهوری اسلامی ایران در این آزمایش‌های بزرگ حمایت‌های لازم را از مردم مظلوم فلسطین به‌عمل آورده است.

وی افزود: به نظرم همانند تعبیر مقام معظم رهبری، ‌این جنگ‌های نیابتی و جنگ صدام علیه ایران نتوانست مانع دفاع ایران از مردم فلسطین شود.

رییس دستگاه قضا با طرح این سئوال که امروز تروریست‌های داعش را چه کسی تغذیه می‌کند؟ ادامه داد: سعودی‌ها به صورت آشکار و برخی از کشورهای منطقه از آنها حمایت می کنند و با این کار بزرگترین خیانت به جهان اسلام را کرده‌اند. همچنین آمریکایی ها و رسانه‌های اختاپوسی آنها مساله را بزرگ جلوه می‌دهند و به اسم حکومت اسلامی از یک حکومت فاسد نام می‌برند و ما هر روز شاهدیم که تروریست‌ها به اسم اسلام این کار را انجام می‌دهند.

وی افزود: آنها بزرگترین جنایت علیه اسلام را انجام می‌دهند و متأسفانه سعودی‌ها و آمریکایی‌ها از آنها حمایت می‌کنند، اینها انسان نیستند.

آملی لاریجانی یادآور شد: چطور است که معاملات نفتی را رصد می کنند و هرجا که کشور ما برای فروش نفت پا می‌گذارد نماینده آمریکا آنجا حضور دارد و مانع آن می‌شود، ولی نمی‌تواند مسیر فروش نفت و پول‌های کثیف داعش را پیدا کند؛ بنابراین این موضوع نشان می‌دهد که آنها دروغ می‌گویند و جنگ‌های فرقه‌ای که راه می‌اندازند باعث شده مساله فلسطین را به مسأله عرب تبدیل کنند. آنها جنگ شیعه و سنی راه می‌اندازند ولی همه می‌دانند که شیعه و سنی برادر هم بوده‌اند. متأسفانه برای اینکه قدرت ایران را تضعیف کنند جنگ شیعه و سنی را راه انداخته‌اند که ما باید در این زمینه به‌هوش باشیم. لزومی هم ندارد که برادرکشی راه بیاندازیم. ما امیدواریم که ملت‌ها در قبال این نیرنگ‌های تروریستی به‌هوش باشند.

ادامه دارد ...
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان