تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

اعلام آمادگی ترامپ برای گفتگو با رهبر کره شمالی

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد تمایل دارد با رهبر کره شمالی درباره برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ دیدار و گفت‌وگو کند.
رویداد24- نامزد جمهوری خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد تمایل دارد با رهبر کره شمالی درباره برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش به نقل از شبکه خبری بی بی سی، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: من با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت‌وگو خواهم کرد و هیچ مشکلی برای مذاکره با وی ندارم.

این در حالی است که چنین دیداری تغییری شگرف در سیاست آمریکا در قبال کره شمالی محسوب خواهد شد.

در همین حال، هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از علاقه شدید و عجیب ترامپ به قدرتمندان خارجی انتقاد کرد.

کلینتون همچنین سیاست خارجه‌ای را که ترامپ آن را ترویج می‌کند "بی‌معنا" خوانده است.

در این میان گفته می‌شود ترامپ ممکن است پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر به انگلیس سفر کند. دیپلمات‌ها پیش بینی می‌کنند سفر وی به لندن پس از اعلام رسمی کاندیداتوری‌اش از سوی جمهوری خواهان در ماه ژوئیه صورت گیرد.

این در حالی است که ترامپ پیش از این اعلام کرده بود: به نظر می‌رسد قرار نیست ما روابط چندان خوبی با انگلیس داشته باشیم.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس و صادق خان، شهردار جدید لندن به شدت از مواضع ترامپ به ویژه علیه مسلمانان انتقاد کرده‌اند.

اظهارات ترامپ درباره کره شمالی همراه با نظرات وی درباره اقدامات نظامی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در شرق اوکراین مطرح شد.

وی در این اظهارات، اقدامات روسیه را محکوم کرد. این در حالی است که ترامپ پیش از این عنوان کرده بود برای پوتین احترام بسیاری قائل است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان