تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵

اراده ایران و بلغارستان برای توسعه روابط اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معاون و کشاورزی استان زنجان گفت: ایران و بلغارستان اراده لازم برای توسعه روابط اقتصادی را دارند.
رویداد۲۴- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معاون و کشاورزی استان زنجان گفت: ایران و بلغارستان اراده لازم برای توسعه روابط اقتصادی را دارند.

 غلامحسین جمیلی، ظهر یکشنبه در دیدار مشترک با هیئت تجاری کشور بلغارستان با بیان اینکه دو کشور ایران و بلغارستان دارای اشتراکات زیادی هستند، افزود: مردم ایران و کشور بلغارستان دارای اشتراکات عمیقی هستند و ویژگی مردمان دو کشور می‌تواند موجب توسعه روابط اقتصادی شود.

وی یادآور شد: با تکیه بر ظرفیت‌های مشترک می‌توان پیوند عمیقی را برای فعالیت اقتصادی دو کشور فراهم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معاون و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه دولت‌ها دو کشور برنامه‌ریزی جدی برای توسعه مبادلات تجاری دارند، افزود: ایجاد گذر حمل‌و‌نقل ایران، گرجستان و بلغارستان از پروژه‌های مهم دولت ایران محسوب می‌شود.

جمیلی تاکید کرد: این مسیر مهم ترانزیتی موجب اتصال به بازار اروپا و تسهیل در ارتباط‌های اقتصادی خواهد شد و مسیر توسعه روابط را تسریع خواهد کرد.

وی به ظرفیت‌های اقتصادی استان زنجان اشاره کرد و گفت: استان زنجان موقعیت جغرافیایی ویژه ای دارد و در شاهراه ارتباطی مرکز به غرب و شمالغرب کشور قرار گرفته است.

جمیلی با بیان اینکه اتاق بازرگانی زنجان آماده هرگونه همکاری برای توسعه روابط تجاری با بلغارستان است، افزود: شرایط لازم برای ارتباط فعالان اقتصادی و توسعه روابط متقابل فراهم می‌شود. به تجار بلغاری کمک لازم برای حضور در زنجان خواهد شد.

منبع: مهر
برچسب ها: ایران ، بلغارستان ، توسعه
نظرات شما
پیشخوان