تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

بسته حمایت از تولید و صادرات سال ۹۵ اجرا می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بسته حمایت از تولید و صادرات این وزارتخانه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برای کمک به راه‌اندازی طرح‌ های تولیدی امسال اجرا می‌ شود.
رویداد۲۴-معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بسته حمایت از تولید و صادرات این وزارتخانه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برای کمک به راه‌اندازی طرح‌ های تولیدی امسال اجرا می‌ شود.

 سید محمود نوابی ظهر چهارشنبه در نخستین همایش تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان استان گلستان اظهار کرد: حمایت از تولید و حقوق مصرف‌کنندگان یکی از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری است.

وی افزود: حمایت از تولید و حقوق مصرف‌کنندگان در شرایطی محقق می‌شود که مصرف کنند از کالاهای بی‌اصل و نصب اقبال نکرده و آن‌ها را خریداری نکنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به دیگر برنامه‌های این وزارتخانه در سال جاری اشاره و تصریح کرد: ایجاد فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای یکی دیگر از اولویت‌هاست.

وی ادامه داد: هم‌اکنون سهم کشور از فروشگاه‌های زنجیره تنها پنج درصد است که این رقم در جهان ۸۵ درصد است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون واسطه‌ها حلقه واسط بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان هستند که تکثر آن‌ها در این امر خلل ایجاد کرده است.

نوابی با اشاره به اینکه لزوماً واسطه‌ها افراد بدی نیستند، خاطرنشان کرد: همچنین در امر تولید و تجارت با کمبود شرکت‌های تخصصی صادراتی مواجه هستیم.

به گفته وی هم‌اکنون اغلب صادرکنندگان محصولات تولیدکننده هستند درحالی‌که شرکت‌های تخصصی صادرات می‌تواند تولیدات واحدهای کوچک و متوسط را نیز پوشش دهند.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور همچنین گفت: هم‌اکنون از حدود سه میلیون واحد صنفی کشور بین ۸۰۰ هزارتا یک‌میلیون واحد فاقد پروانه هستند که سازمان‌دهی و مدیریت آن‌ها یکی از برنامه‌های امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

نوابی همچنین از ابلاغ بسته‌های تسهیلاتی حمایتی دولت در امر تولید خبر داد و افزود: این بسته تسهیلاتی برای راه‌اندازی طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و راه‌اندازی واحدهای نیمه فعال و راکد تا پایان امسال پیش‌بینی‌شده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات به طرح‌ها و واحدهایی اعطا می‌شود که تولید بیشتر و اشتغال جدیدی داشته باشند.

وی به سهم استان گلستان در این بسته اشاره و تصریح کرد: درمجموع ۹ هزار واحد تولیدی کوچک، یک هزار واحد تولیدی متوسط و دو هزار طرح با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد موردحمایت قرار می‌گیرند که سهم گلستان ۴۲۱ میلیارد تومان است.

وی گفت: در راستای این بسته حمایتی و تزریق تسهیلات به ۲۳۸ واحد کوچک، ۲۴ واحد تولیدی متوسط و ۵۳ طرح بالای ۶۰ درصد در گلستان کار استاندار سخت‌تر می‌شود.

نوابی متذکر شد: منابع دولت در این حوزه محدود است و با تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور این تسهیلات باید به واحدهای تولیدی که تا پایان سال امکان رونق تولید و اشتغال رادارند، تخصیص یابد.

برچسب ها: بسته ، تولید ، صادرات
نظرات شما
پیشخوان