تاریخ انتشار: ۰۱:۱۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

حمایت رسمی باراک اوباما از هیلاری کلینتون

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه از نامزدی هیلاری کلینتون برای ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرد و گفت گمان نمی کند تاکنون هیچ نامزدی به اندازه کلینتون شایستگی ورود به کاخ سفید را داشته است.
رویداد24- باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه از نامزدی هیلاری کلینتون برای ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرد و گفت گمان نمی کند تاکنون هیچ نامزدی به اندازه کلینتون شایستگی ورود به کاخ سفید را داشته است.

به گزارش رویترز ، اوباما در یک پیام ویدئویی که ستاد انتخاباتی کلینتون آن را منتشر کرد، با تمجید از سوابق کاری کلینتون گفت: من با او (کلینتون) هستم؛ نمی توانم بیش از این برای تبلیغ به نفع او صبر کنم. 

وی با بیان اینکه حالا که میلیون ها نفر از مردم 50 ایالت این کشور در ظرف یک سال گذشته صدای خود را بگوش ها رسانده و تصمیم خود را گرفته اند، من نیز می خواهم نظر خود را اعلام کنم، افزود: از دشواری های چنین مسئولیتی بخوبی خبر دارم و به همین دلیل است که معتقدم که کلینتون بخوبی از عهده این مسئولیت برخواهد آمد. 

اوباما ضمن تبریک به کلینتون بخاطر موفقیت تاریخی او بعنوان یک زن در جامعه آمریکا، تصریح کرد: تاکنون به نامزدی که تا این اندازه صلاحیت ورود به کاخ سفید را داشته باشد برنخورده است. 

اوباما رقیب انتخاباتی سال 2008 خود را زنی با شهامت و رافت توصیف کرد و گفت: در پی مناظره های متعددی که در طول مبارزات انتخاباتی آن دوره با او داشتم بخوبی به شخصیتش پی برده و او را می شناسم. 

وی قبول تصدی مقام وزارت خارجه آمریکا پس از شکست در رقابت های انتخاباتی سال 2008 را یکی از دلائل صلاحیت کلینتون برای احراز این مقام دانست و افزود که کلینتون در تصمیم گیری های حساسی دوش بدوش در کنار وی ایستاده و به کشورش خدمت کرده است. 

اوباما در نهایت رقابت میان نامزدهای دموکرات را رقابتهایی برخاسته از دل و جان توصیف کرد و نگرانی جامعه امریکا از دودستگی و نفاق در حزب دموکرات را غیر ضروری خواند. 

وی همچنین از حضور سندرز در این رقابت ها که به گفته او رای دهندگان زیادی از جمله نسل جوان آمریکا را برای نخستین بار پای صندوق های رای گیری آورده، قدردانی کرد و ضمن تحسین سندرز بخاطر ایده ها و طرح های اصلاحی او در نظام مالی آمریکا گفت که شرط پیروزی دموکرات ها در این انتخابات ادامه همین رویکردها خواهد بود. 

این پیام ویدئویی اندکی پس از آن منتشر شد که اوباما در کاخ سفید با سناتور برنی سندرز رقیب کلینتون دیدار کرد. 

تایید رسمی کلینتون از سوی اوباما برای ریاست جمهوری آمریکا، فشار بر برنی سندرز برای کنار رفتن از رقابت انتخابات ریاست جمهوری را افزایش می دهد. 

سندرز روز پنجشنبه پس از دیدار با اوباما از اعلام کناره گیری یا تایید کلینتون خودداری کرد اما گفت بزودی با او برای بررسی نحوه همکاری و شکست دادن دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان دیدار می کند. 
منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان