تاریخ انتشار: ۲۱:۳۴ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
فرمانده دریابانی هرمزگان:

80 درصد قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود

فرمانده دریابانی هرمزگان با تاکید بر اینکه 80درصد قاچاق ازمبادی رسمی وارد کشورمی‌شود، اظهارکرد: اگربخواهیم قانون مبارزه با قاچاق کالارا قاطعانه اجرا کنیم تقریبا همه ی مغازه‌ها و پاساژهای تجاری بندرعباس باید پلمب شوند.
رویداد۲۴-منطقه خلیج فارس، سرهنگ علی میرشمسی در یک نشست خبری افزود: درحالیکه عمده قاچاق کالا توسط کانتیر و از مبادی رسمی وارد می‌شود، مسئولان گمرک نبود تجهیزات کافی برای کنترل ونظارت برحجم انبوه کالاهای وارداتی را توجیه می‌کنند.

وی همچنین ازشناسایی یک فروند کشتی مسروقه درمنطقه لاوان خبر داد و گفت: این کشتی توسط پنج نفرعراقی از امارات سرقت شده بود که با شناسایی عوامل دریابانی و سپاه توقیف شد.

فرمانده دریابانی هرمزگان در ادامه با اشاره به عملکرد سه ماه اخیر ،تصریح کرد: دریابانی هرمزگان در مدت سه ماه امسال بیش از یکهزار و 200کیلوگرم مواد مخدر، 890 هزارنخ سیگارت خارجی و 136 هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف کرده است که دراین ارتباط  365نفرکه 347نفر آن در ارتباط با قاچاق کالا بودند، دستگیر شده‌اند.

به گفته وی، در این مدت 88 دستگاه خودرو ، 190 فروند شناور و‌ 25 دستگاه موتورسیکلت در ارتباط با قاچاق و سه فروند شناور بیگانه که به آبهای سرزمینی ورود غیرمجاز داشته‌اند، توقیف شده است.

 میرشمسی بدون اشاره به آمار کشفیات مشروبات الکلی با بیان اینکه مقدار کشفیات آن زیاد است، اظهارکرد: مجاز به بیان آمار کشفیات مشروبات الکلی و اتباع غیرمجاز نیستیم.

فرمانده دریابانی هرمزگان ارزش ریالی کالای مکشوفه را بیش از 120میلیارد ريال اعلام کرد و در تشریح جزییات عملیات چند روز گذشته،گفت: در یک عملیات غافلگیر کننده 14 فروند شناور قاچاق در ایام تعطیلات اخیر در میناب شناسایی و توقیف شد که تا کنون قاچاق بودن کالاهای شش مورد از آن به ارزش 250میلیارد ريال محرز شده است.

 وی اضافه کرد: این شناورها با سوء استفاده از ایام تعطیلات قصد تخلیه اجناس قاچاق را در این منطقه داشتند که با هوشیاری عوامل دریابانی و انتظامی شناسایی و توقیف شدند.

میرشمسی بیان کرد: محموله فقط یک فروند از این شناورها معادل ظرفیت 12 کامیون حمل کانتینر است‌.

این مسئول در همین راستا گفت: در حالیکه عمده گمرکات استان ملوانی هستند و نباید کالاهای تجاری درآن تخلیه ‌شود، اما در سایه کوتاهی مسوولان این امر که خلاف قانون است، اتفاق می‌افتد.
برچسب ها: قاچاق ، هرمزگان
نظرات شما
پیشخوان