تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵

کشف 6 هزار تن گندم وارداتی در گلستان

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان از کشف 6 هزار تن گندم وارداتی خبر داد و گفت که با توجه به زمان فعالیت مراکز خرید تضمینی گندم در استان، صاحبان این محموله قصد داشتند که آن را در چند روز اخیر به این مراکز تحویل دهند.

رویداد۲۴-علی محمدی روز یکشنبه اضافه کرد: این محموله قبل از ورود به چرخه خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان گلستان، ازسوی کارکنان این شرکت و دستگاه های نظارتی مرتبط کشف شد.
وی بدون اشاره به محل کشف انبار 6 هزار تنی گندم وارداتی در استان، گفت: گندم وارداتی کشف شده از لحاظ کیفیت مشکلی ندارد و قابل مصرف است، ولی وارد کنندگان قصد داشتند این محموله را همزمان با زمان برداشت گندم داخلی و با توجه به قیمت مناسب آن به مراکز خرید تضمینی بفروشند.
وی اضافه کرد: پرونده محموله گندم وارداتی کشف شده به اداره کل تعزیزات حکومتی استان تحویل شده است تا با عوامل آن برخورد قانونی صورت گیرد.
گفته می شود قیمت گندم وارداتی به ازای هر کیلوگرم تا 9 هزار ریال است درحالی که شورای اقتصاد قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی را 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم را 13 هزار و 68 ریال برای سال زراعی 95 - 94 تعیین کرده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با تاکید بر این که نظارت و کنترل جدی بر خرید تضمینی گندم در مراکز دایر شده در استان صورت می گیرد، گفت: در این مراکز چهار تا پنج نیروی شرکت غله استان در ساعت های خرید تضمینی مستقرند تا از تخلف های احتمالی همچون جمله فروش گندم خارجی به عنوان گندم تولید داخل ممانعت شود.
محمدی همچنین افزود که تمامی مراکز ذخیره سازی گندم در استان گلستان مجهز به دوربین های مدار بسته است.
وی درخصوص مطالب منتشره مبنی بر واردات گندم خارجی به وزن 400 هزارتن به استان گلستان از طریق بندر امیرآباد مازندران نیز گفت: این موضوع را تکذیب می کنم زیرا از بهمن 94 بر واردات گندم خارجی به گلستان نظارت دقیق انجام می شود و مجوز کل واردات گندم زیر 40 هزار تن بوده است.
محمدی افزود: انتشار چنین مطالبی از سوی برخی پایگاههای خبری شیطنت محسوب می شود و شرکت غله استان با همکاری سایر دستگاه های مرتبط نظارت خود را در زمان خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان انجام می دهد تا از ورود گندم وارداتی به مراکز خرید تضمینی و سوء استفاده برخی از این فرصت، ممانعت کند.
وی گفت: امسال کار نظارت بر خرید تضمینی گندم در یکصد مرکز استان به صورت مطلوب انجام می شود و با نظارت هایی که صورت می گیرد جای نگرانی نیست.
وی افزود: شماره پیامک رسان 100001460 این شرکت نیز آماده دریافت گزارش های مردمی در استان و رسیدگی به آنها است.
به گفته وی مقدار 827 هزارو 521 تن محصول گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان تا 21خرداد ماه به 100 مرکز خرید تضمینی دایر شده در سطح استان تحویل شده است و روند خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان همچنان ادامه دارد.
در سال زراعی جاری 382 هزار هکتار از اراضی گلستان به کشت گندم اختصاص دارد که برداشت محصول آن از اوایل خرداد آغاز شده است، پیش بینی برداشت از این سطح یک میلیون و 300 هزار تن است.
منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان