تاریخ انتشار: ۰۱:۳۶ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

فعالیت حدود 6 هزار شرکت توزیع و عرضه تجهیزات پزشکی در کشور

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: بالغ بر پنج هزار و 600 واحد توزیع و عرضه تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور، شناسایی و ثبت شده است.
رویداد۲۴-  از سازمان غذا و دارو، دکتر محمود بیگلر افزود: امیدواریم با طرحی که در حال برنامه ریزی است از توان اصناف استفاده و نظارت ها را در سطح عرضه تقویت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: توزیع و عرضه تجهیزات و ملزومات پزشکی از دو طریق شرکت ها و اصناف، انجام می شود؛ شرکت ها برای فروش عمده، مجوزهای لازم را از اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی دریافت کرده و حتی ناظران سازمان غذا و دارو در این شرکت ها حضوری فعال دارند.
مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: همچنین این سازمان برای توزیع و عرضه تجهیزات پزشکی با اصناف هماهنگی های لازم را انجام داده تا بتوان نظارت ها را بر مراکزی که از طریق اصناف در حال فعالیت هستند، تقویت کرده و با مراکز بدون مجوز برخورد جدی داشته باشد.
بیگلر اظهار داشت: یکهزار و 500 شرکت به صورت کلان توزیع و عرضه را در کشور در اختیار دارند و خرده فروشی ها بیشتر کسانی هستند که از طریق اصناف مجوز دارند و امیدواریم با طرحی که در حال برنامه ریزی است، نظارت ها تقویت شود.
 هم اکنون سهم تولیدکنندگان داخلی در بازار تجهیزات پزشکی 40 درصد است و این رقم درپایان برنامه ششم توسعه باید برعکس شود و به 60 درصد برسد.
پیش از این اعلام شده بود که بازار تجهیزات پزشکی در ایران بین 40 تا 50 هزار میلیارد ریال است.
بازار تجهیزات پزشکی در جهان در سال 2011 میلادی، 328 میلیارد دلار بوده و در حال توسعه است و پیش بینی می شود در سال 2017 به حدود 400 میلیارد دلار برسد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان