تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

زیبا کلام: روحانی رئیس دولت تام الاختیار نیست

زیبا کلام گفت:بخش های دیگر از جمله قوه قضائیه ، مجلس شورای اسلامی ، صدا و سیما ، سپاه ، ائمه جمعه و جامعه مدرسان دور از دسترس رئیس جمهوری و دولت است.
 رویداد۲۴-  زیبا کلام گفت:بخش های دیگر از جمله قوه قضائیه ، مجلس شورای اسلامی ، صدا و سیما ، سپاه ، ائمه جمعه و جامعه مدرسان دور از دسترس رئیس جمهوری و دولت است.

صادق زیبا کلام شنبه شب در مراسم بزرگداشت 24 خرداد با عنوان ' ضیافت 24 در امتداد تدبیر و امید ' در ساری با بیان اینکه  با وجود نمره بالایی که در این حوزه به دولت روحانی تعلق می گیرد اظهار کرد: اما برخی افراد و جناح ها این توافق را بدتر از عهدنامه ترکمنچای توصیف می کنند.

این فعال سیاسی با ابراز اینکه روحانی بعنوان رئیس دولت تام الاختیار نیست گفت: بخش های دیگر از جمله قوه قضائیه ، مجلس شورای اسلامی ، صدا و سیما ، سپاه ، ائمه جمعه و جامعه مدرسان دور از دسترس رئیس جمهوری و دولت است.

زیباکلام گفت : دوران سه ساله فعالیت دولت روحانی در شرایط نامطلوب فضای بین المللی سپری شد و روابط ایران با کشورهای همسایه ودر شرایط کنونی تیره تر از زمان جنگ تحمیلی است.

این استاد دانشگاه افزود: دولت آقای روحانی برای نخستین‌بار اجازه داد دیگران هم درباره هسته‌ای اظهار نظر کنند و این مسأله نقطه مثبت و ارزشمند است،

وی تصریح کرد: از اول شکل گیری برجام دلواپسان کشور با توافق هسته‌ای مخالفت کردند که این مخالفت تاکنون هم ادامه دارد .

زیبا کلام با تشریح اینکه هر تحول و نگاه در زمینه برجام باید منافع ملی باشد و از انگیزه‌های سیاسی  باید پرهیز نمود گفت: بخشی از مخالفتی که با برجام می‌شود اصلا ربطی به برجام ندارد و فقط بهره‌برداری سیاسی و ایدئولوژیک است.

وی افزود : نگاه به فعالیت های هسته ای نباید ایدئولوژیک باشد و باید همچون فعالیت های پتروشیمی ، فولاد و حمل و نقل به آن نگریست.

زیبا کلام ارزیابی واقع بینانه از عملکرد دولت روحانی را در نظر داشتن سه مولفه دانست و افزود : ارزیابی بر اساس این سه مولفه می تواند مبنای مناسبی برای نقد عمکلرد سه ساله دولت تدبیر و امید باشد .

زیباکلام یکی از مولفه ها را شرایط حاکم بر کشور و فضای بین المللی پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم دانست و اظهار داشت: کشور در شرایط نامطلوب از جمله خزانه خالی ، انبوه بدهی ، پیچیده شدن موضوع هسته ای و حتی کمبود برخی کالاهای اساسی در اختیار دولت روحانی قرار گرفت .

وی اقتصاد ایران را فاسد، و ناکارآمد خواند و تصریح کرد: در طول تاریخ هیچ اقتصاد دولتی موفق نشده و ایران هم موفق نمی‌شود.

استاد دانشگاه تهران در عین حال عملکرد دولت تدبیر و امید را در کنترل و مهار تورم خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت : با وجود این اقدامات اما رکود اقتصادی ، بیکاری و مفاسد اقتصادی کمر اقتصاد کشور را شکسته است.

وی با اظهار این که دولت یازدهم در کاستن بیکاری و رکود اقتصادی نتوانسته است به موفقیت های خوبی دست یابد ، افزود : امیدها برای سرمایه گذاری خارجی پس از برجام با تبلیغات افرادی در داخل و خارج کشور به سرانجام مورد نظر هنوز نرسیده است و برخی ها در تلاش برای دلسردی سرمایه گذاران خارجی در کشور هستند .

زیباکلام با بیان اینکه حصر اخلاقی، قانونی، اسلامی و انسانی نیست و این‌ها را باید آقای روحانی بگوید، تصریح کرد: آقای روحانی باید نظر خود را درباره حصر بگوید.

وی با تایید براینکه بازگشایی انجمن های اسلامی دانشجویی و بازشدن فضای مطبوعات به عنوان بخشی از عملکرد موفق دولت یازدهم یاد کرد و افزود : فعالیت انجمن های اسلامی دانشجویان که از 22 خرداد سال 88 متوقف شده بود اکنون از سر گرفته شده است.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
0
1
میگویند رئیس جمهور نفر دوم مملکت است. اما نفر دوم اقای جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس خبرگان است، رئیس جمهور حتی نفر سوم هم نیست، نفر سوم رئیس قوه قضائیه است، رئیس جمهور حتی چهارم و پنجم و ششم هم نیست، نفرات بعد امامان جمعه هستند و بعد سرداران سپاه... رئیس جمهور در ایران عملا در اخر سلسله مراتب قدرت قرار میگیره.
نظرات شما
پیشخوان