تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
بیزینس اینسایدر بررسی کرد

ایرباس و بوئینگ ناجیان هواپیمایی ایران

هواپیمایی ملی تحت محاصره اقتصادی ایران بالاخره می‌تواند نفس آسوده‌ای بکشد.
رویداد۲۴- هواپیمایی ملی تحت محاصره اقتصادی ایران بالاخره می‌تواند نفس آسوده‌ای بکشد.

به گزارش رویداد۲۴ به نقل از بیزینس اینسایدر، روز چهارشنبه خبرهایی از تهران منتشر شد مبنی بر اینکه ایران ایر در مورد خرید 100 فروند هواپیما با شرکت بوئینگ به توافق رسیده است. اگر این توافق اجرایی شود، دومین خرید چندمیلیونی هواپیما محسوب می‌شود که طی سال جاری از سوی ایران ایر نهایی می‌شود.

ایران ایر و ایرباس در ماه ژانویه توافقی تاریخی برای معامله 118 فروند هواپیما را به امضا رساند که 25 میلیارد دلار ارزش دارد.
 
روز پنج‌شنبه ایران ایر یک خبر به‌مراتب خوشحال‌کننده‌تری هم دریافت کرد.

کمیسیون اروپایی اعلام کرد که بار دیگری به این هواپیمایی اجازه می‌دهد در حریم هوایی اروپا به پرواز درآید. ویولتا بولک، کمیسیونر حمل‌ونقل اتحادیه اروپا طی بیانیه اعلام کرد: «در پی سفرم به ایران طی ماه آوریل، یک ارزیابی فنی موفقیت‌آمیز در ماه می انجام شد. بر این اساس خوشحالم که اعلام کنم حال ما می‌توانیم اجازه ورود اکثر هواپیماهای ایران ایر به حریم هوایی اروپا را صادر کنیم.»

ایران از انقلاب 1979 تاکنون با چند دهه تحریم‌های اقتصادی سخت روبرو بوده که تاثیر بسیاری بر صنعت هوانوردی تجاری و هواپیمایی ملی این کشور داشته‌اند.

ایران ایر که زمانی یکی از تحسین‌برانگیزترین هواپیمایی‌های منطقه بود، گرفتار دوران سختی شده است.

در طول 30 سال گذشته تحریم‌های تجاری این هواپیمایی را از دریافت هواپیماهای جدید به‌طور مستقیم از هواپیماسازان اروپایی منع کرده است. در نتیجه ایران ایر مجبور بوده که با هواپیماهای قدیمی و کهنه ایرباس و جامبوجت های پیش از انقلاب بوئینگ سر کند. 

بر اساس گزارش سایت ایرفلیتز، ناوگان 46 فروند جت ایران ایر به‌طور میانگین 27 سال قدمت دارد و نوگان بوئینگ 747 حدود 40 سال است که خدمت می‌کند.

و هر نوع هواپیمایی که ایران داشته باشد، این هواپیمایی اغلب در تلاش برای یافتن قطعات یدکی مناسب برای حفظ عملکرد مناسب آن‌ها است.

تصادفاتی که به دلیل مشکلات فنی رخ می‌دهند افزایش‌یافته‌اند و همین امر باعث شد اتحادیه اروپا از سال 2010 از پرواز اکثر هواپیماهای ایران ایر ممانعت کند.

اما باوجود بیانیه هفته گذشته، بوئینگ 747 و فوکر 100 این هواپیمایی همچنان برای پرواز در آسمان اروپا بسیار ناامن هستند. متاسفانه این دو نوع هواپیما حدود نیمی از ناوگان هوایی ایران ایر را تشکیل می‌دهند.

اما با توجه به توافق چشمگیر ایران در ماه ژانویه برای محدود کردن برنامه هسته‌ای، انتظار می‌رود بخش هوانوردی ایران طی چند سال آینده تجدید حیات یابد.

ایران ایر و مدیریت آن با سفارش حدود 220 هواپیما به دنبال بازگرداندن حمل‌ونقل ایران به جایگاه درخشان سابق هستند. در این صورت هواپیمایی‌های امارات، اتحاد و قطر ایرویز ممکن است با یک قدرت منطقه‌ای جدید برای رقابت روبرو شوند. 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
0
1
ایرباس و بوئینگ ناجیان هواپیمایی ایران میتوانند باشند به شرط این که اصولگرایان بگذارند مردم روی زندگی را ببینند
نظرات شما
پیشخوان