تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

هشدار مقامات درباره وقوع مجدد اعتراضات

در حالی که طی روز‌های اخیر محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان و برنامه و بودجه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور از تلاش دشمنان برای افزایش فشار بر مردم با ابراز تحریم خبر داده بود، امروز معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد: گفت: شرایط کشور از نظر معیشت، بودجه دولت و شرایط ارزی بسیار بحرانی است.

اعتراضات

  رویداد۲۴ خبرگزاری «تسنیم» به نقل از نوبخت که طی رزو‌های اخیر به منظور افتتاح برخی پروژه‌هابه استان خراسان جنوبی سفر کرده بود نوشت:

* منابع محدود فعلی در بخش منابع جاری به مسائل رفاهی و اجتماعی؛ آموزش و پژوهش؛ دفاع و امنیت و نیز بهداشت و درمان برمی‌گردد که نمی‌شود از هیچکدام آن‌ها کم کرد، اما با تقسیم منصفانه به سفره معیشت کارمندان کمک کردیم و سعی داشتیم ۵۰ درصد به فوق‌العاده‌ای بخش حقوق اضافه کنیم.

* درحالی که دشمنان در تلاش هستند که تابستان داغ را برای مردم ایجاد و به فشار‌های تحریمی افزوده کنند، ما در دولت تلاش داریم که با افزایش آستانه تحمل مردم به شکست این پروژه کمک کنیم.

* در سیاست‌گذاری انجام شده هرچند اقتضائات بعد از تحریم برخی را تغییر داد، اما با توجه به منابع فعلی به خوبی می‌دانیم که کشور را به چه سمتی اداره کنیم.


جهانگیری: شرایط معیشتی و بودجه بحرانی است

خبرگزاری فارس به نقل از معاون اول رئیس‌جمهور نوشت: در حال حاضر با کسری بودجه مواجه نیستیم، اما شرایط منابع کشور خاص است.

جهانگیری در جلسه دستاورد‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان خراسان رضوی:

* (با اشاره به وضع معیشتی مردم): شرایط کشور از نظر معیشت، بودجه دولت و شرایط ارزی بسیار بحرانی است که از بعد انقلاب تاکنون کمتر با آن مواجه بوده‌ایم؛ در حال حاضر با کسری بودجه مواجه نیستیم، اما شرایط منابع کشور خاص است، شرایط منطقه حساس است و باید نخبگان جامعه و دانشگاهیان به موقع این شرایط را رصد کنند و اینکه چه راهکاری را باید داشته باشیم به اطلاع دولت برسانند.

* در زمان کرونا از زمان درخواست تا ترخیص کالای مورد نیاز وارداتی ۴۸ ساعت بیشتر زمان صرف نشد؛ حال آنکه قبل از کرونا شاید چندین هفته در بنادر معطل ترخیص کالا بودیم. همچنین مردم در زمان کرونا بیشتر کارهایشان را در چند ساعت و در قالب فضای مجازی انجام دادند؛ بدون هیچگونه مراجعه و صرف زمان اضافی. به طور مثال می‌توان به وام‌هایی که به مردم در رابطه با کرونا داده شد و هیچ‌کس به بانک مراجعه نکرد، اشاره کرد. حال اگر کرونا نبود همین افراد شاید ماه‌ها باید در صف انتظار وام می‌بودند.

* کرونا غیر از سلامت مردم که مسئله اصلی کشور است، تبعات سیاسی اجتماعی و اقتصادی خواهد داشت.

* (با بیان اینکه برای دسترسی دولت به منابع مالی‌اش به دلیل تحریم‌ها محدودیت‌هایی ایجاد شد): با این وجود از همان ابتدای بحران کرونا، دولت برنامه ریزی لازم برای پرداخت تسهیلات با نرخ سود ترجیحی ۱۲درصدی به بنگاه‌های آسیب دیده را اتخاذ کرد.

* محدودیت بودجه در بسیاری از دستگاه‌ها اثر گذاشته است و معتقد هستم اگر کشوری می‌خواهد به آینده خود توجه کند، باید به دانشگاه خود توجه ویژه‌ای داشته باشد و نیاز‌های اصلی آن‌ها را تامین کند.

* تمام نخبه‌های دنیا بر روی آثار کرونا بر سیاست، اقتصاد، اجتماع و فرهنگ تاکید دارند و ما باید به تمام آن‌ها فکر کنیم. باید دید آثار کرونا بر روی هر کدام از بخش‌ها چه میزان است و تبعات آن را پیش‌بینی کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
0
0
مگه این مملکت فقط کارمندان معیشت دارند؟ که باافتخاراضافه شدن حقوقشان را خبر میدهی....جانبازان..کارگران..بیکاران..خصوصا فارغ التحصیلهای بیکار....ودیگر و دیگران هم مال همین مملکت هستند...
نظرات شما
پیشخوان