تاریخ انتشار: ۱۹:۰۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۵

دو محیط بان هرمزگانی به شهادت رسیدند

پیکر دو شهید محیط بان هرمزگانی یکشنبه ششم تیر با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در بندرعباس تشییع می شود.

رویداد24- پیکر دو شهید محیط بان هرمزگانی یکشنبه ششم تیر با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در بندرعباس تشییع می شود.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان با اعلام این خبر افزود: بر اساس مشاهده ابتدایی، محیط بانان با شلیک گلوله اسلحه از نوع برنو در شکارگاه تنگ گچ و سیاتک گنو کشته شده اند و پیگیری های انتظامی و قضایی برای شناسایی قاتل یا قاتلان ادامه دارد.

مجید وفادار خاطرنشان کرد: محیط بانان به اسلحه کلاشینکف مسلح بوده اند اما به تمام محیط بانان تاکید شده تا جایی که امکان دارد از سلاح گرم استفاده نکنند.

ظهر روز پنجشنبه سوم تیر طی ماموریت گشت و کنترل در ضلع غربی منطقه حفاظت شده گنو ، شکارگاه سیاتک و تنگه گچ دوتن از محیط بانان منطقه حفاظت شده گنو  آقایان "محمد دهقانی و پرویز هرمزی" به دست شکارچیان غیر مجاز به شهادت رسیدند.

دو محیط‌بان هرمزگانی که در ارتفاعات منطقه تحت حفاظت خود با شکارچیان درگیر شده بودند، به ضرب گلوله مستقیم متخلفان به شهادت نایل آمدند.

شهید محمد دهقانی، متولد یکم خرداد سال ۶۰، دارای مدرک فوق دیپلم، ۱۲ سال به صورت پیمانی با سازمان همکاری می‌کرد و یک دختر هشت ساله از وی به یادگار مانده است.

شهید پرویز هرمزی، متولد سوم آذر سال ۴۱، دارای مدرک دیپلم، 23 سال به صورت قرادادی در خدمت سازمان محیط زیست بود و ۶ فرزند (کوچکترین دوازده سال و بزرگترین سی سال) از او به یادگار مانده است.
نظرات شما
پیشخوان