تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۰۵ تير ۱۳۹۵

افزایش 20 هزار دانش آموز در شاخه کارودانش

مدیرکل دفتر آموزش کار و دانش وزارت آموزش و پرورش از برنامه ریزی برای افزایش نرخ پوشش تحصیلی در شاخه کارودانش از 22 به 23.67 درصد خبر داد.
رویداد۲۴-مدیرکل دفتر آموزش کار و دانش وزارت آموزش و پرورش از برنامه ریزی برای افزایش نرخ پوشش تحصیلی در شاخه کارودانش از 22 به 23.67 درصد خبر داد.

فنی و حرفه ای هنرستان
مصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با ایسنا، از انعقاد تفاهم نامه آموزشی وزارت آموزش وپرورش با ادارات کل درخصوص توزیع متوازن رشته‌های تحصیلی خبر داد و اظهار کرد: هرساله دفاتر آموزش کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و متوسطه اول و دوم نظری تفاهم نامه آموزشی با استان‌ها امضا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ابلاغیه به استان‌ها بر اساس شاخص‌های عملکردی و شرح مأموریت دفاتر متفاوت است، افزود: اما مبحث کلی توسعه متوازن شاخه‌ای و رشته‌ای است. به عنوان مثال اینکه چه تعداد از دانش آموزان در شاخه نظری و چه تعداد  در هنرستان‌ها ادامه تحصیل دهند در این تفاهم نامه مدنظر است.

مدیرکل دفتر آموزش کارودانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 4 هزا رو 400 هنرستان کار ودانش در سطح کشور داریم، گفت: مجموعا 400 هزار دانش آموز در شاخه کار و دانش تحصیل می‌کنند.

آذرکیش ادامه داد: در این تفاهم نامه تاکید شده است که باید بر اساس توسعه متوازن، نرخ جذب و پوشش تحصیلی در شاخه کارودانش به 23.67 درصد برسد که البته استان به استان متفاوت است. این رقم در سال گذشته حدود 22 درصد بود. بر این اساس سال گذشته که هنرستان‌ها دوساله بودند ورودی به کارودانش حدود 200 هزار نفر بود که با توجه به این تاکیدات پیش بینی می‌شود به حدود 220 هزار نفر در ورودی به کارودانش یعنی پایه دهم برسد.

وی با بیان اینکه نرخ جذب در شاخه فنی نیز باید به 17.39 درصد برسد گفت: این رقم در سال گذشته حدود 16 درصد بود. قرار است بر اساس سند تحول بنیادین تا چهار سال آینده 28 درصد دانش آموزان در شاخه کارودانش، 20 درصد در شاخه فنی و حرفه ای و مابقی در سایر رشته ها تحصیل کنند.  
منبع: ایسنا
برچسب ها: تحصیلات ، هنرستان
نظرات شما
پیشخوان