تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰

از کمک کودکان ناشنوا برای کاشت حلزون تا تامین ۱۲۲ هزار وسیله کمک توانبخشی برای معلولان

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور در تبیین و تشریح مهمترین اقدامات سال ۹۹، گفت: ۲ هزار و ۶۸۵ مورد کمک به کودکان ناشنوا برای کاشت حلزون صورت پذیرفت.

از کمک به ۲ هزار و ۶۸۵ کودک ناشنوا برای کاشت حلزون تا تامین ۱۲۲ هزار وسیله کمک توانبخشی برای معلولان

رویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، "فریبا بریمانی" مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور در تبیین و تشریح مهمترین اقدامات سال ۹۹، گفت: مجموعا حدود یکهزار و ۴۰۰ مرکز روزانه و حرفه‌آموزی کارگاه تولیدی حمایتی داریم که به ۵۵ هزار نفر از معلولان خدمات خدمات آموزشی و توانبخشی ارائه می‌کنند که از این تعداد ۴۸ هزار نفر از یارانه سهم بهزیستی برخوردار هستند.

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور، افزود: ۱۷ مرکز پشتیبانی شغلی داریم که ۷۱۰ نفر از افراد دارای معلولیت را درخصوص کاریابی و ارائه خدمات یاری می‌کنند. وی با بیان اینکه سال گذشته به ۱۵ هزار ۷۰۰ نفر خدمت ارائه کردیم، تصریح کرد: در تامین وسائل بهداشتی معلولان ضایعه نخاعی و بسترگرا‌ها ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش قرار می‌دهیم که سال ۹۹، ۲۷ هزار نفر از افراد ضایعه نخاعی و ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر بسترگرا بودند که میانگین ۱۸۰ هزار تومان را ماهانه دریافت کردند.


بیشتر بخوانید: واگذاری «شیرخوارگاه ‌ها» به بخش غیردولتی


بریمانی با بیان اینکه در برنامه غربالگری تشخیص اختلال طیف اتیسم ۱۸۹ مورد به مراکز معرفی شدند تا خدمات آموزشی و توانبخشی دریافت کنند، گفت: سال گذشته ۲۱ هزار وسیله کمکی و اندام مصنوعی برای افراد دارای معلولیت تامین شد؛ همچنین ۲ هزار و ۶۸۵ مورد کمک به کودکان ناشنوا برای کاشت حلزون صورت پذیرفت.

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت‌ها در زمینه هنردرمانی، ادامه داد: یکهزار و ۵۳۳ مرکز مجموعا تحت پوشش بهزیستی هستند که ۳ هزار و ۲۰۰ کارشناس هنردرمانی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهند این در حالی است که ۴ جشنواره تئاتر معلولان سال گذشته به صورت مجازی برگزار شد و یک نمایشگاه کشوری نقاشی معلولان هم به صورت آنلاین برگزار کردیم.

وی در پایان درخصوص تامین وسائل کمک توانبخشی افراد دارای معلولیت، یادآور شد: توانستیم ۱۲۲ هزار وسیله کمک توانبخشی سال گذشته تامین و یا هزینه آن را به افراد دارای معلولیت تقدیم کنیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بهزیستی ، معلولان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان