تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

کسب مقام اول مسابقه جهانی ریاضی توسط دانش‌آموز نابغه فنوجی/ مسئولین حمایت نمی‌کنند

یسرا سلیمانی دانش آموز بلوچ اهل استان سیستان و بلوچستان برای پنجمین بار متوالی، موفق به کسب مقام اول مسابقه جهانی محاسبات ریاضی شد.

کسب مقام اول مسابقه جهانی ریاضی توسط دانش‌آموز نابغه فهنوجی/ مسئولین حمایت نمی‌کنند

رویداد۲۴ مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضی ۲۰۲۱ در تاریخ خرداد ماه با حضور ۱۷ هزار دانش آموز از ٣٠ کشور جهان به صورت آنلاین برگزار شد.

در این مسابقات دانش آموزان ایرانی مثل هر سال خوش درخشیدند و پرچم ایران را به احتزاز درآوردند در این بین یسرا سلیمانی نیز توانست در سطح خودش مقام اول این مسابقات را کسب کند.

"یسرا سلیمانی" دختر ١۴ ساله‌ی اهل شهرستان فنوج سیستان و بلوچستان که برای ۴ بار در این مسابقات به مقام اول جهانی دست پیدا کرده بود این بار هم توانست در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضی که در کشور مالزی به صورت آنلاین برگزار شد برای پنجمین بار به مقام اول دست پیدا کند.

بر پایه همین گزارش در تکنولوژی آموزشی UCMAS از محاسبات ریاضی بمنظور توسعه ذهن استفاده می‌شود که این امر فراتر از علم ریاضی است چرا که در این سیستم بر روی قدرت تمرکز، مشاهدات، قدرت ذهن و قدرت تخیل و تحلیل کودکان کار می‌شود.

این دانش‌آموز بلوچ در حال حاضر ۵ مقام اول در کشور و ۵ مقام اول جهانی مسابقات محاسبات ذهنی ریاضی (چرتکه) را در کارنامه خود دارد.

کسب مقام اول مسابقه جهانی ریاضی توسط دانش‌آموز نابغه فهنوجی / مسئولین حمایت نمی‌کنندبه گفته مادر این دانش‌آموز در حال حاضر یسرا خود را برای مسابقات المپیاد ریاضی جهان آماده می‌کند، اما نگرانی‌هایی وجود دارد آن هم مباحث مالی و هزینه‌های بالای کلاس‌های آموزشی است که یسرا در آن شرکت می‌کند تا بتواند در مسابقات جهانی المپیاد ریاضیات هم برای کشورش افتخار کسب کند.

خانواده‌ی او با تشکر از حمایت‌های مجموعه یو سی مس ایران، نیز از عدم حمایت مسئولین گلایه‌مند هستند.

منبع: جامعه24

برچسب ها: ریاضی ، دانش آموز
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان