تاریخ انتشار: ۲۳:۰۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵

مراسم چهلم زنده‌یاد داود رشیدی برپا شد / دولت‌آبادی: فراموش نکنیم مرگ همیشه هست و زندگی فقط یکبار

مراسم شب چهلم درگذشت زنده‌یاد داود رشیدی با حضور جمعی از هنرمندان در تئاترشهر برگزار شد.
رویداد۲۴- مراسم شب چهلم درگذشت زنده‌یاد داود رشیدی با حضور جمعی از هنرمندان در تئاترشهر برگزار شد.

 جمعی از هنرمندان و مدیران در کنار خانواده زنده‌یاد داود رشیدی برای بزرگداشت یاد این هنرمند و برگزاری مراسم چهلم او در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر گرد هم آمدند.

محمد رحمانیان که کارگردانی دو قطعه نمایشی که در طول مراسم اجرا شد را بر عهده داشت در صحبت‌های خود گفت: «سال 1379 داود رشیدی در نمایش «اسب‌ها» برای من بازی می‌کرد . روزی پیش از اجرا خبرنگاری برای مصاحبه پیش من آمده بود. من به بهانه نزدیک بودن زمان اجرا درخواست آن خبرنگار را رد کردم و به خاطر دارم داود رشیدی صراحتا به من گفت بی‌خود می‌کنی که مصاحبه نمی‌کنی. برو مصاحبه‌ات را انجام بده من حواسم به بازیگران هست تا تو برگردی.»

رحمانیان ادامه داد: «زمانی که از مصاحبه برگشتم دیدم داود رشیدی با شلاقی که در نمایش در دست می‌گرفت بالای سر بازیگران که تعدادشان حدودا پنجاه نفر بود ایستاده بود.»

او افزود: «رشیدی عشق و علاقه بسیاری به خبرنگاران داشت و برایشان احترام زیادی قائل بود. ما از شهردار ممنونیم که برای ساخت خانه عروسک کمک رسانی می کنند اما از ایشان می‌خواهیم با پس گرفتن شکایت خود زمینه آزادی خبرنگارانی که با شکایت شهرداری در زندان هستند را فراهم کنند. چون می‌دانم پیش نمی‌آید که شهردار را ببینم از مرضیه برومند که شهردار را می‌بیند می‌خواهم این درخواست را با او در میان بگذارد.» 

 در ادامه محمود دولت‌آبادی نویسنده سرشناس روی صحنه سالن اصلی آمد و در صحبت‌های کوتاهی گفت: «ما به احترام زندگان این جا هستیم. ضمن ادای احترام به همسر داود رشیدی و دخترش لیلی از ذوق و سلیقه‌ای که برای کارگردانی این برنامه برای زنده نشان داده شدن آن به کار گرفته شده است تشکر می‌کنم. فراموش نکنیم مرگ همیشه هست و این زندگی ست که یک بارست.»

احترام و مرضیه برومند، لیلی رشیدی، کیومرث پوراحمد، ابوالحسن داودی، جعفر والی، اکبر زنجانپور، علی مرادخانی، مهدی شفیعی، ایرج راد، رضا بهبودی پانته‌آ پناهی‌ها از جمله هنرمندان و مدیران حاضر در این مراسم بودند.


نظرات شما
پیشخوان