تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵
نتیجه انتخابات هیئت نظارت بر مطبوعات چه خواهد شد؟

حمایت مدیرمسئول رویداد۲۴ از حسین انتظامی

شانزدهمین دوره انتخاب نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات، امروز 25 مهرماه از ساعت 10 تا 16 و به‌صورت الکترونیکی از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور برگزار خواهد شد.
رویداد۲۴شانزدهمین دوره انتخاب نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات، امروز 25 مهرماه از ساعت 10 تا 16 و به‌صورت الکترونیکی از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور برگزار خواهد شد.

همچنین در جلسه‌ای که 19 مهرماه جاری تشکیل شد، نامزدهای شانزدهمین دوره انتخابات تعیین نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات، بررسی و صلاحیت ۳۰ نفر از آنان به شرح زیر تائید شد.


ردیف

نام خانوادگی

نام

نام رسانه

دوره انتشار

1

ابراهیمی ساعتی

نسرین

جهان گستر

ماهنامه

2

اسعدی

محمود

چهره های ماندگار

ماهنامه

3

افشاری

ابراهیم

آستان خبر

پایگاه خبری

4

انتظامی

حسین

فارغ التحصیلان

هفته نامه

5

آذری مهر

محمد

گلستان نو

هفته نامه

6

بهبهانی

علی اکبر

سایه

روزنامه

7

پروازی

سهیل

مشهد عمران

پایگاه خبری

8

تقی پور

اخگر

خاتون

ماهنامه

9

تقی زاده

اسماعیل

منشات

ماهنامه

10

خاکزاد شاهاندشتی

حسین

خزر بر خط

پایگاه خبری

11

خرازی

سید محمد صادق

وقایع اتفاقیه

روزنامه

12

ربانی مهر

اسد اله

همدلی همدان

ماهنامه

13

روح نواز

علی اکبر

چشم انداز اردبیل

دوهفته نامه

14

روشن

علی

شمیم فارس

دوهفته نامه

15

صاحب الزمانی

محمد

آزمایشگاه و تشخیص

فصلنامه

16

ضرغامی

محسن

دیار ممسنی

پایگاه خبری

17

عسگری

محمد جواد

جام نیوز

پایگاه خبری

18

فاتحی نیا

فریاد

نوای آبیدار

پایگاه خبری

19

فاضلی مصلح آبادی

محمد

ایران

روزنامه

20

فرهادیان

محمد حسین

همدان ستان

پایگاه خبری

21

کریمی

عباس

عصر اردبیل

ماهنامه

22

کلانی

رضا

مدیریت زیست

ماهنامه

23

محمدی ابرده

سید محمد

صبح مشهد

پایگاه خبری

24

مفتخری مظاهری

علیرضا

نسل انقلاب

دوهفته نامه

25

موسوی

سید نظام الدین

فارس

خبرگزاری

26

مهدوی کرنق

مهدی

پیک دانشجوی گیلان

پایگاه خبری

27

مهدی زاده

علیرضا

راوی امروز

پایگاه خبری

28

مهدیان

رضا

اخبار جامع شهرستان میامی

پایگاه خبری

29

ناصر آزاد

سجاد

آسمان اردبیل

دوهفته نامه

30

یوسفی

علی

آوای مغان

پایگاه خبری



با نگاهی به لیست کاندیداهای  شرکت در این انتخابات به نظر می‌رسد حسین انتظامی با توجه به سابقه مطبوعاتی و موقعیت فعلی خود شانس بیشتری برای پیروزی در این انتخابات دارد.

انتظامی در مقطع فوق‌ليسانس در 2 رشته مهندسي فرآيند در دانشگاه صنعتي شريف و همچنين مهندسي شيمي گرايش انرژي در دانشگاه آزاد انجام شد. پس‌ازآن در اوايل دهه 80 وي تحصيل در مقطع دكتري را در دانشگاه عالي دفاع ملي آغاز كرد و در رشته مديريت استراتژيك فارغ‌التحصیل شد.

انتظامی در سال 1368 به‌عنوان مدير دفتر "روزنامه قدس" در تهران فعاليت مي‌كرد. همچنین بين سال‌هاي 1373 تا 1376؛ حسين انتظامي به‌عنوان جوان‌ترين مديركل حوزه فرهنگي كشور؛ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي عهده‌دار مديريت "اداره كل مطبوعات داخلي بود.همچنين در سال 1376 عهده‌دار رياست "ستاد جشنواره مطبوعات" بوده است.

بين سال‌هاي 1376 تا1379 در گروه نشريات ابرار با سمت قائم‌مقام و سردبير ارشد فعاليت داشت و در سال 1378 به‌عنوان رئيس كانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد منصوب شد.

پایه‌گذاری و تأسیس روزنامه جام جم در سال 1379 از مهم‌ترین فعاليت‌هاي كارنامه‌ي مطبوعاتي انتظامي به شمار مي‌آيد. او به‌عنوان مديرعامل موسسه، مديرمسئول و سردبير روزنامه جام جم؛ نشريه‌اي فرهنگي اجتماعي را پايه‌گذاري كرد. تأسیس اولين سايت آنلاين يك روزنامه از ماندگارترين فعاليت‌های وی در روزنامه جام جم بود.

مديريت مطبوعاتي حسين انتظامي از سال 1384 تا 1387 در روزنامه همشهری این در حالی است که وی به‌عنوان مديرعامل موسسه همشهري و مديرمسئول روزنامه ادامه پيدا كرد. در مرداد 85 و همچنين چاپ روزنامه همشهری فعالیت می‌کرد. در همين ايام (تا 1386) وي سخنگوي شوراي عالي امنيت ملي نيز بود.

بين سال‌هاي 1387 تا 92؛ حسين انتظامي رئيس شوراي سیاست‌گذاری "گروه رسانه‌اي خبر، بزرگ‌ترین بنگاه مطبوعاتي خصوصي كشور" شد.

وی با بیش از ۲۵ سال سابقه روزنامه‌نگاری و مدیریت مطبوعاتی؛ در دولت یازدهم به‌عنوان "معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به کار است. این موضوع نشان‌دهنده آن است که وی توانمندی‌های لازم برای مدیریت هیئت نظارت بر مطبوعات را دارد.
نظرات شما
پیشخوان