تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰

نکات مهم درباره آموزش دوربین مداربسته که نمی‌دانستید!

آموزش دوربین مداربسته برای خریداران و مصرف‌کنندگان همواره با قوانین و نکات اختصاصی مربوط به خود همراه بوده است.

آموزش دوربین مداربسته

رویداد۲۴ آموزش دوربین مداربسته برای خریداران و مصرف‌کنندگان همواره با قوانین و نکات اختصاصی مربوط به خود همراه بوده است. باتوجه به اهمیت بسیار زیاد و نقش قابل توجه دروبین‌های مداربسته در زندگی انسان امروزی، مسئله آموزش دوربین مداربسته امری غیرقابل انکار است؛ چراکه امروزه تمامی ادارات، کسب و کارها و حتی خانه‌ها برای حفظ امنیت خود به دوربین مداربسته وابسته هستند. ما نیز در این مقاله از رویداد 24 تلاش نموده‌ایم تا شما را با نکات مهم آموزش دوربین مداربسته IP و آنالوگ آشنا سازیم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از دوربین مداربسته خود بهره ببرید؛ پس با ما همراه باشید.

آشنایی با تجهیزات
در قسمت نخست از آموزش دوربین مداربسته با برخی از تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی دوربین‌ها و عملیات نظارتی آشنا می‌شویم. نکته‌ای که باید درنظر داشته باشید این است که تجهیزاتی که برای این امر مورد استفاده قرار می‌گیرد براساس نوع عملیات متفاوت خواهد بود که ما آن‌ها را در دو گروه مورد بررسی قرار می‌دهیم. گروه اول مربوط به تجهیزات دوربین‌های خاصی است که درای انواع مختلفی هستند و براساس نوع نیاز مشتریان و محیط پروژه آن‌ها را تعیین می‌کنند. گروه دوم از تجهیزات دستگاه‌هایی هستند که تحت عنوان سرور مرکزی شناخته می‌شوند و با عناوین DVR، NVR با آن‌ها مواجه می‌شویم. بعد از تهیه این دو دسته از تجهیزات به نرم افزارهایی برای کنترل دوربین‌ها از طریق شبکه به صورت محلی یا بی‌سیم برروی موبایل، لپ‌تاپ و غیره نیاز پیدا می‌کنیم. ناگفته نماند اگر دوربینی که خریداری کرده‌اید از نوع آنالوگ است سوکت‌های اتصالی BNC نیز مورد نیاز خواهد بود و همچنین کابل‌های ارتباطی هر دوربین براساس نوع آن دوربین مداربسته تعیین و اجرا می‌شوند.

آموزش دوربین مداربسته آنالوگ

نکات مهم درباره آموزش دوربین مداربسته که نمی‌دانستید!

همان‌طور که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم راه اندازی دوربین‌های مداربسته براساس نوع و مدل آن‌ها متفاوت است. در مدل آنالوگ از دوربین‌های مداربسته یکی از مهم‌ترین مباحث، بسترهای کابل کشی و استفاده از کابل های مسی مناسب با دوربین آنالوگ است که نقش بسیار مهمی در انتقال دیتا و وضوح بالای تصاویر دارد. برای راه اندازی دوربین‌های مداربسته آنالوگ، ما نیازمند دستگاه DVR هستیم و تنظیمات منوی DVR یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آموزش دوربین مداربسته آنالوگ است؛ چراکه برای استفاده از این دوربین‌ها، سخت‌افزارهای مورد نیاز این دستگاه باید به درستی انتخاب و نصب شوند. نحوه نصب و تنظیم منوی DVR و کابل‌کشی آن بایستی با نهایت دقت صورت گیرد. استفاده از تیم‌های نصب و راه اندازی دوربین‌های مداربسته و نصب درست آن بر عمر مفید این دوربین‌ها تاثیر بسزایی دارد که شما می‌توانید از کمک متخصصان این امر در پرشیاسیستم بهره‌مند شوید.

آموزش قدم به قدم نصب دوربین‌های مداربسته آنالوگ
اولین قدم در آموزش دوربین مداربسته آنالوگ، یافتن محیطی امن برای نصب دستگاه DVR مرکزی است. نکته‌ای که در این بخش باید به آن توجه کنید انتخاب مکانی است که فاصله مناسبی با دوربین داشته باشد در غیر این صورت حجم کابل مورد نیاز برای نصب آن بیش از حد معمول خواهد شد که این امر علاوه بر تحمیل هزینه‌های گزاف سبب افت وضوح و کیفیت تصاویر خواهد شد.

ما برای نصب این دوربین‌ها به دو کابل نیاز داریم. کابل اول چندان بی‌شباهت با کابل آنتن خانگی یا همان کابل کواکسیال نیست و کابل دیگر کابل برق است. برقی که برای اجرای این دسته از دوربین‌ها استفاده می‌شود از طریق آداپتورها تامین می‌گردد. وظیفه کابل اولی (که به آن کابل کواکسیال گفتیم) انتقال اطلاعات و تصاویر به DVR مرکزی است. ناگفته نماند برای اتصال صحیح کابل‌ها نیازمند سوکت‌های BNC خواهیم بود. اگر دوربین مداربسته شما دارای منوی OSD باشد تنظیم این منو براساس شرایط محیطی و نور موجود در آن برای دریافت تصاویر با کیفیت، امری مهم است.
پس از تنظیم دستگاه DVR نوبت به بهره برداری اولیه از دوربین می‌رسد. در این مرحله به سراغ مانیتور خواهیم رفت و آن را روشن می‌کنیم تا به دوربین وصل گردد. ناگفته نماند که در این بخش هم باید فاصله استاندارد بین DVR و مانیتور رعایت گردد تا با افت کیفیت تصاویر مواجه نشویم.

آموزش دوربین مداربسته تحت شبکه (IP)
نکات مهم درباره آموزش دوربین مداربسته که نمی‌دانستید!
نکات آموزشی در آموزش دوربین مدار بسته تحت شبکه با آنالوگ تفاوت‌های قابل توجهی دارد. به‌عنوان مثال دقت در کابل کشی‌های این دست از دوربین‌ها در مقایسه با دوربین‌های آنالوگ بسیار بیشتر خواهد بود و تنظیمات دستگاه NVR نیز بایستی حتما با توجه به شرایط محیطی و نیاز شما تنظیم گردد. در راه اندازی این دوربین‌ها نیز همانند دوربین‌های مداربسته آنالوگ به یکسری نرم افزارهای خاص نیاز پیدا می‌کنیم. ناگفته نماند باتوجه به انتقال تصاویر به صورت امواج رادیویی بایستی این امواج متناسب با پهنای باند صورت گیرد و نصب این دوربین و تنظیم و انتقال درست تصاویر به گوشی موبایل از مباحث بسیار مهم در بحث آموزش دوربین مداربسته تحت شبکه (IP) است. امروزه باتوجه به پیشرفت تکنولوژی بیش از هر زمان دیگر نیازمند استفاده از راهنمایی مشاوران و متخصصان در امر انتخاب تجهیزات شبکه و دوربین‌های مداربسته هستیم و شما می‌توانید از مشاوره متخصصان پرشیا سیستم قبل از اقدام به خریداری دوربین و تجهیزات آن، بهره‌مند گردید.

مراحل نصب دوربین‌های مداربسته تحت شبکه (IP)
قبل از نصب دوربین‌های تحت شبک بایستی نیاز خود را بسنجید و براساس آن شروع به کابل کشی کنید. قسمت‌هایی را که برای کابل کشی لازم است که سوراخ گردند را مشخص کنید و حتما این نکته را مورد توجه قرار دهید که آیا دیوار مورد نظر شما برای کابل کشی قابلیت سوراخ کردن را دارد یا خیر، همچنین باید این نکته را فراموش نکنید که کابل مربوط به دوربین مداربسته نبایستی از کنار کابل برق فشار قوی و کابل تلفن عبور نماید.

بعد از تعیین محل نصب باید داکت برق و لوله‌های فلکسی و فلزی در مسیر آن مشخص و نصب گردد. کابل‌ها باید در درون این لوله‌ها قرار بگیرند. بنابراین، اندازه گیری و برآورد دقیق میزان کابل مورد نیاز بسیار حائز اهمیت خواهد بود. اگر برای تامین برق دوربین، نیازمند آداپتور باشد به یک باکس پلاستیکی در مجاورت محل نصب هر دوربین نیاز خواهیم داشت تا آداپتورها بصورت صحیح و دقیق در محل مورد نظر قرار گیرند. اگر دوربین مداربسته تحت شبکه (IP) شما از پورت POE پشتیبانی می‌کند دیگر نیازی به آداپتور نخواهد بود و تغذیه این دوربین مداربسته تحت شبکه به وسیله آن انجام می‌گیرد.
بعد از نصب دقیق دوربین مداربسته تحت شبکه در محل مورد نظر باید اتصال سوکت به سر کابل شبکه انجام گیرد. نکته پایانی در نحوه نصب دوربین‌های تحت شبکه (IP) آن است که هنگام تنظیم این دوربین از طریق منوی وب آن باید تنظیمات WDR، HLC را براساس شرایط محیطی و میزان نور موجود در آن تنظیم کنید تا تصاویری با کیفیت دریافت کنید.

نکات مهم درباره آموزش دوربین مداربسته که نمی‌دانستید!

دروه آموزشی دوربین مداربسته
به توسعه و پیشرفت تکنولوژی و تنوع بسیار زیاد دوربین‌های مداربسته مسئله آموزش دوربین مداربسته برای نصب و استفاده از آن بسیار مهم است. نصب صحیح و راه‌اندازی دقیق و درست دوربین‌های مداربسته در عمر مفید این کالای الکترونیکی نقش چشمگیری دارد. بنابراین، استفاده از دوره‌های آموزشی که امروزه توسط متحصصان پرشیاسیستم در این حوزه به عنوان نمایندگی‌ معتبر برندهای هایلوک، هایک ویژن و غیره برگزار می‌گردد بسیار راه گشا خواهد بود؛ چراکه نصب و راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته اعم از آنالوگ و تحت شبکه، باتوجه به امر کابل‌کشی دقیق، تنظیمات اختصاصی مربوط به NVR و غیره نیازمند مهارت و تجربه بالا است.
برگرفته از وبلاگ پرشیاسیستم https://www.ddcpersia.com

نظرات شما
پیشخوان