تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵

پیرامون حواشی تریبون آزاد

علیرضا فرساد*
براساس اطلاعیه رسمی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تریبون آزادی با موضوع "فساد و ریشه آن در کشور" در روز یکشنبه از ساعت 12الی 13برگزار گردید که بر نحوه اداره ،اجرا و طرح  مسائل خارج از موضوع این تریبون آزاد _ که کل آن را تحت الشعاع قرار داد_ انتقاداتی مطرح گردید.

صرف نظر از گمانه ها و دست های پیدا و پنهان طراح این تریبون،ماهیت این تریبون آزاد و بالاخص طرح مسائل خارج از موضوع علیه سیاست های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مجریان و مدافعان آن در عراق و سوریه _که تحت عنوان برجام منطقه ای از خارج و داخل کشور تحت هجمه سنگینی است_ این حق را بر طبق قانون اساسی به هر شهروند مسئول می دهد که در چارچوب اصل شرعی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر نسبت بدان واکنش نشان دهد.

این حقیر تنها عضو کوچکی از این جامعه بر طبق  اصل 8قانون اساسی و تبصره ماده 1 قانون  حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ناظر بر بند 1اصل 110قانون اساسی و مواد 2 و 3 قانون حمایت از آمران ناظر بر این منکر علنی ،بر طبق ماده 4 همان اقدام به تذکر زبانی و نوشتاری در چارچوب ماده 8نمودم اما نه تنها رئیس آن دانشگاه و مسئولین ذیربط نسبت به این منکرات و هتاکی ها برائت نجستند بلکه با اصرار و پافشاری بر درستی آن ،اقدام به فرافکنی و توهین و افترا به آمران به معروف و نهی از منکرنمودند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان که مسئول مستقیم این هتاکی ها بوده است؛با فرار به جلو و طی بیانیه ای ضمن استناد  به بیانی از مقام معظم رهبری مد ظله العالی  در باب کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها و با وجود اقرار صریح به اینکه: پس از کسب مجوز های "لازم و پس از سال ها تریبون آزادی تحت عنوان "فساد و ریشه های آن در کشور" برگزار گردید" مجددا مدعی شده اند که :انجمن اسلامی دانشجویان در جهت عمل به مطالبه رهبری در خصوص برگزاری کرسی های آزاد اندیشی اقدام به برگزاری این تریبون نمود" و در انتها با افشای ماهیت جریانی خود که گویای  بسیاری از حقایق است : تکیه بر تعلیمات ناب_اسلامرحمانی!️ مورد تاکید قرار داده است. حال آنکه

اولا اینجانب در راستای منویات مقام عظمای ولایت و در چارچوب آئین نامه تشکیل کرسی های آزاد اندیشی مندرج در پایگاه اطلاع رسانی آن وزارتخانه خود را مکلف به تبعیت دانسته  و در صورت اجرای این برنامه با چنین  چارچوب قانونی از آن استقبال می نموده و در صورت اجرای مکانیزم ماده 7 و تبصره های آن حتی هیچ حقی برای خود در چارچوب قانون حمایت از آمران به معروف قائل نبودم.

ثانیا همچنانکه مستحضرید ماهیت تریبون آزاد که وجه سیاست و سیاست زدگی بر آن غلبه دارد اساسا و بطور مبنایی با کرسی آزاد اندیشی_ که وجه علمی بر آن غلبه دارد _ کاملا متفاوت است.

ثالثا همچنانکه در بیانیه  انجمن آن دانشگاه بطور ضمنی اشاره شده است ؛اصل این مجوز برای تریبون آزاد بوده است و همانطور که در بند 3بیانیه دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و بسیج اساتید گلستان و آن دانشگاه اشاره شده که بعد از آن برنامه تقاضای کرسی آزاد اندیشی شده است.

رابعا همچنانکه در بند 4 بیانیه دفتر نهاد مقام معظم رهبری مطرح شده است. "آنچه در این بین مهم است اینکه از حرکت های پلید ایادی دشمن برای تشنج آفرینی و آلوده کردن فضای پاک و وحدت و همدلی غافل نشویم" بالاخص در شرایطی که رژیم صهیونیستی و شیطان بزرگ و ایادی غربی و عربی و داخلی آنان بدنبال تضعیف این سیاست کلان و راهبردی نظام جمهوری اسلامی در دفاع از مردم مظلوم منطقه وفق قانون اساسی هستند.

علیهذا ضمن درخواست  اهتمام نسبت به اجرای دقیق و کامل آیین نامه کرسی های آزاد اندیشی در تمام دانشگاه های کشور بمنظور رفع آسیب های چنین برنامه هایی،از آن مقام عالی استدعا دارم مراتب این امر به معروف و نهی از منکر را وفق قانون صدر الاشاره پذیرا و بعنوان تذکر جدی به رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اعلام نمایید تا ضمن برخورد با متخلفین، از تکرار اقدامات مشابه بالاخص در مناسبت های پیشرو جلوگیری بعمل آید.

*فعال سیاسی
برچسب ها: گرگان ، رویداد24
نظرات شما
پیشخوان