تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۵

امام جمعه تهران:چرا در مدارس انزجار از آمریکا تبیین نمی‌شود،باید رهبری بیایند و اینگونه دردودل کنند؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در برجام معلوم شد که آمریکا دروغ می‌گوید، وعده می‌دهد اما زیر پا می‌گذارد.
رویداد۲۴-خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در برجام معلوم شد که آمریکا دروغ می‌گوید، وعده می‌دهد اما زیر پا می‌گذارد.

آیت الله موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های امروز اظهار داشت: در برجام معلوم شد که آمریکا دروغ می گوید؛ خلف وعده می کند. وعده می دهد اما زیر پا می گذارد. می گوید تحریم ها را برمی داریم اما نه تنها برنمی دارد بلکه بیشتر هم می کند.

وی با بیان اینکه باید آمریکا رسوا کرد افزود: چرا در مدارس و دانشگاه ها نفرت و انزجار از آمریکا تبیین نمی شود؛ این واقعا جای تاسف دارد؛ باید مقام معظم رهبری بیایند و اینگونه درد دل کنند؟

اهم اظهارات خطیب نماز جمعه تهران را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

* آمریکا دشمن اسلام است، دشمنی آمریکا باید از دوران کودکی و نوجوانی در دل فرزندان ثبت شود. باید جایگاه سیاست در دین مشخص شود؛ در جهان اسلام، عالم تشیع و کشور خودمان جریانات مثبت و منفی وجود دارد؛ مسئولین باید جریانات مثبت را حمایت و با جریانات منفی مقابله کنند.

*روز 13 آبان فقط بعد سیاسی ندارد بلکه شاید وجه دینی آن قوی تر از وجه سیاسی آن باشد.

*آن چیزی که باعث عدم گمراهی می شود، تبعیت از ولی امر و ولایت است، فکر آمریکایی ها ضد فکر ما است، دشمنی با آمریکا در متن دین ما است، زیرا این کشور به عنصر پایبندی اعتقادی ندارد.

*امکان دارد براساس منافع عالیه با کفار قرارداد داشته باشیم ولی با آمریکا نخواهیم داشت، زیرا این کشور انسانیت را فراموش کرده و نشستن، صحبت کردن و قراری را منعقد کردن درست نیست. آنها می گویند تحریم ها بر می داریم ولی اضافه می کنند.

* مسئله برجام موضوعی خاص بود که در جای خودش درباره آن گفته شده است، آمریکایی ها که دشمنی خود را با ملت ایران که هویت خود را از اسلام گرفته است آشکارا بیان می کند، نباید انتظار داشت که مهربان باشد.

* مردم ما به برکت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب این دشمن را خوب شناختند و راهپیمایی روز گذشته (13 آبان) مشت محکمی بر دهان آمریکا بود و این کشور را مایوس می کرد زیرا فهمید که وقتی از در بیرون شد از پنجره نمی تواند بازگردد.

*باید مراقب بود که آمریکایی ها به ایران باز نگردند و نباید این دشمنی را یک لحظه فراموش شود. مردم جهان جنایات آمریکا را فراموش نمی کنند، زیرا این کشور یک لحظه دست از حمایت از رژیم صهیونیستی برنداشت.

نظرات شما
پیشخوان