تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵

آتش بس در سوریه به 893 منطقه رسید

شمار مناطقی که در سوریه زیر پوشش آتش بس قرار گرفته اند با پیوستن پنج منطقه جدید به 893 محدوده در استان های مختلف رسیده است.
رویداد۲۴-شمار مناطقی که در سوریه زیر پوشش آتش بس قرار گرفته اند با پیوستن پنج منطقه جدید به 893 محدوده در استان های مختلف رسیده است.

مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه در بولتن روز یکشنبه خود اعلام کرد که همزمان با پیوستن چهار منطقه جدید در استان لاذقیه و یک محدوده در استان حمص به پیمان آتش بس، مذاکرات برای برقراری پیمان ترک مخاصمه در مناطق مهمی در استان دمشق و همچنین حمص، حلب و القنیطره ادامه دارد.

بنا به اعلام پایگاه وزارت دفاع روسیه به نقل از این بولتن، تروریست ها و گروههای مسلح نیز در شبانه روز گذشته 39 بار آتش بس را در استان های دمشق، حلب، لاذقیه، درعا و القنیطره نقض کردند.

در این بولتن همچنین به ادامه ارسال کمک های انسانی به مناطق سوریه با هماهنگی مرکز روسی نظارت بر اتش بس و نیز ارائه خدمات در راهروهای انسانی حومه حلب به افرادی که این شهر را ترک می کنند، اشاره شده است.

پس از زمین گیر شدن گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره بر اثر عملیات همزمان نیروی هوافضای روسیه و نظامیان سوری از مهرماه سال گذشته، با توافق واشنگتن و مسکو از اسفندماه 94 آتش بس در سوریه برقرار شد.

روسیه می خواهد، آمریکا وعده خارج کردن اعضای گروههای مسلح مورد حمایت خود را از مناطق تحت تسلط جبهه النصره و داعش اجرا کند تا زمینه سرکوب نهایی تروریست ها فراهم شود که واشنگتن تاکنون از اجرای آن خودداری کرده است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: سوریه ، آتش بس ، جنگ ، رویداد24
نظرات شما
پیشخوان