تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵
آرش ظلی‌پور در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح کرد

نمایشگاه مطبوعات رونق خود را ازدست‌داده است/اصل رسالت یک خبرنگار بیان واقعیات برای مردم است

مجری برنامه سه ستاره با تأکید بر اینکه از نگاه من نمایشگاه مطبوعات از رونق افتاده است، بیان کرد: متأسفانه یا خوشبختانه ناگزیر فضا تغییر پیدا کرده و اتفاقاتی رخ داد که باعث شده است مردم به‌صورت گسترده و وسیعی به فضای مطبوعات و به‌ویژه بخش نوشتاری تمایل پیدا نکنند.
رویداد۲۴- مجری برنامه سه ستاره با تأکید بر اینکه از نگاه من نمایشگاه مطبوعات از رونق افتاده است، بیان کرد: متأسفانه یا خوشبختانه ناگزیر فضا تغییر پیدا کرده و اتفاقاتی رخ داد که باعث شده است مردم به‌صورت گسترده و وسیعی به فضای مطبوعات و به‌ویژه بخش نوشتاری تمایل پیدا نکنند.

آرش ظلی پور، مجری و برنامه‌ساز صداوسیما که پیش‌ازاین‌ها یکی از فعالین عرصه‌ی مطبوعات و رسانه در حوزه ورزش بوده است، ضمن بازدید از غرفه رویداد۲۴ در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، گفت: باوجوداینکه متأسفانه فرصت نکردم تا از همه‌ی غرفه‌ها بازدید کنم اما تفاوت زیادی با چند سال اخیر ندارد، اما با مهروموم‌های فعالیت من در امر مطبوعات بسیار متفاوت است.

او افزود: من در خاطرم هست زمانی که نمایشگاه مطبوعات در نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شد، به‌اندازه‌ای روزنامه‌ها طرفدار پر و پا قرص داشتند که فرد از شهرستان به این نمایشگاه می‌آمد تا ببیند فلان خبرنگار که فلان مطلب را نوشته است چه کسی است، همین امر باعث می‌شد که گاهی اوقات جمیعت بسیار زیادی جلوی درب غرفه بایستند و این نشان از جذابیت آن‌ها بود، جذابیتی که باعث شده بود مردم نویسنده‌ها را از خودشان بدانند.

مجری برنامه سه ستاره با تأکید بر اینکه از نگاه من نمایشگاه مطبوعات از رونق افتاده است، بیان کرد: متأسفانه یا خوشبختانه ناگزیر فضا تغییر پیدا کرده و اتفاقاتی رخ داد که باعث شده است مردم به‌صورت گسترده و وسیعی به فضای مطبوعات و به‌ویژه بخش نوشتاری تمایل پیدا نکنند.

او ادامه داد: امروزه همه‌ی امور دیجیتالی شده است و فرد به دلیل آنکه به‌صورت آنلاین تمام اتفاقات این نمایشگاه را در تلفن همراه خود مشاهده می‌کند، دلیلی برای حضورش پیدا نمی‌کند و بر این باوراست که بسیاری از این نوع حضور داشتن‌ها باید کاهش پیدا کند و به سایر مسائل پرداخته شود.

ظلی پور عنوان کرد: از نگاه من در مهروموم‌های آینده به نمایشگاه مطبوعات باید بگویند نمایشگاه رسانه‌های دیجیتالی و نوشتاری، چراکه تا چند سال آینده همین مقدار اندک از مجلات و روزنامه‌های نوشتاری نیز از بین خواهند رفت؛ من متأسفانه تابه‌حال نمی‌دانستم و امروز متوجه شدم که بسیاری از نشریات حتی در حدی که به کیوسک هم بیایند چاپ نمی‌شوند و تنها به‌اندازه‌ی سهمیه‌ای که در وزارت ارشاد مجوزشان به مشکل نخورد فعالیت می‌کنند و مطمئناً چند سال آینده همین موضوع نیز دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

او در پاسخ به این سؤال که از نگاه شما رسانه‌ها در مبارزه با فساد چه نقشی دارند، خاطرنشان کرد: اکثراً فساد را در اقتصاد می‌بینند اما فساد در هر زمینه‌ای وجود دارد و در این میان هر رسانه‌ای که بتواند حرفی بزند، این وظیفه را دارد تا اتفاقات پشت پرده را برای مردم بیان کند، این موضوع یک مقدار سخت است و خبرنگار باید بابتش هزینه بدهد چراکه کار راحتی نیست اما نتیجه‌ی آن شیرین خواهد بود.

آرش ظلی پور گفت: اصل رسالت فردی که دریک رسانه مشغول به فعالیت است، بیان واقعیات برای مردم است؛ امیدوارم نمایشگاه مطبوعات همیشه پابرجا باشد.

نظرات شما
پیشخوان