تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

مخالفت مشاور لاریجانی با تشکیل فراکسیون ترک زبان درمجلس

مشاور رییس مجلس معتقد است که نمایندگان در تشکیل فراکسیون ترک‌نشین اشتباه کرده‌اند و این فراکسیون دوام نمی آورد.
رویداد۲۴- مشاور رییس مجلس معتقد است که نمایندگان در تشکیل فراکسیون ترک‌نشین اشتباه کرده‌اند و این فراکسیون دوام نمی آورد.

منصور حقیقت در مورد تشکیل فراکسیون ترک زبان گفت: بنده از دوستانم در این فراکسیون سوال می‌کنم که واژه ترک‌نشین به چه معنا است؟ آیا منظور آنها از به کار بردن واژه ترک‌نشین در فراکسیونشان ترک زبانی یا ترک نژادی است؟ باید این موضوع را مشخص کنند، دوستانمان باید صراحتا بیان کنند که اگر اقلیت ترکی در بوشهر حضور داشته باشند این فراکسیون قصد دارد از منافع ترکها در بوشهر که یک استان فارس زبان است حمایت کنند؟ آیا آقایان قصد دارند با تشکیل فراکسیون ترک‌نشینان مجلس از حقوق ترک‌تبارها در سراسر دنیا حمایت کنند؟

نماینده مردم اردبیل در دوره نهم مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: به نظر بنده دوستانمان در مجلس در مفاهیم و ادبیات دچار شتابزدگی و اشتباه شده‌اند.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در مفاهیم به خوبی روشن شده است که زبان یک امر اعتباری است و ما می‌توانیم در یک مقطعی به زبان ترکی صحبت کنیم و در مقطعی دیگر زبان عربی، انگلیسی و یا فارسی را برای خود انتخاب کنیم از این رو چه ضرورتی دارد که ما برای امر اعتباری در مجلس فراکسیون تشکیل دهیم.

حقیقت‌پور با بیان اینکه بنده نمی‌فهمم که قصد آقایان از تشکیل این فراکسیون چه بوده است؟ تصریح کرد: چطور ممکن است یک نماینده منطقه فارس زبان تنها به دلیل قومیت خود و زبان ترکی در این فراکسیون عضو شود. آیا این روش باعث مقاومت سایر اقوام در حوزه انتخابیه این نماینده نخواهد شد؟!، لذا انتظار است نمایندگان با تدبیر و درایت بیشتری در این زمینه وارد عمل می‌شدند و اقدام سنجیده‌ای را انجام می‌دادند.

وی همچنین درباره اظهار نظر رسانه های بیگانه درباره تشکیل این فراکسیون اظهار کرد: مواردی که از سوی رسانه‌های بیگانه و اپوزیسیون در باب موضوعات مختلف علیه نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌شود امری تکراری است. آنها در طی 37 سال گذشته مدام در حال تکرار این موضوع هستند که هر اقدامی که در ایران صورت می‌گیرد سبب شکست جمهوری اسلامی ایران خواهد شد درحالیکه کشورمان قوی و محکم در برابر دشمنان ایستادگی کرده است.

مشاور رئیس مجلس کشورمان تاکیدکرد: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت بسیار معتبر و گرانقدری برای چیدمان قومی است به گونه‌ای که همه ادیان در کشور ما ازحقوق مساوی و منزلت مادی برخوردار هستند. 

منبع: میزان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ترک اوغلی ازتهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
0
سلام.... خطاب به منصور حقیقت پور.....شما فکر می کنید. همه ملت ترک مترسک شدند خودشان. ارزان می فروشند. دفاع از حقوق مظلوم کار هرکس نیست شنا کردن درخلاف جهت منافع شخصی،، امام حسین علیه السلام ها می خواهد. بنده خانواده بزرگ شدم با تقدیم دو جانباز شیمیایی.. برادر وپدروطن پرست هستیم آنهم ازمدل بدون تظاهر.. امیدوارم به وجدانت رجوع کنی ای کاش موقعیت پیش می امد بحث تاریخی می کردیم درست است پدر ومادرشما ترک هستند اما تحت تاثیر تفکرات رضاخاني قرارگرفتید ایران کثیرالمله هست سیاست یک کشور یک زبان مردود است باعث شکاف اجتماعی خواهدشد. ماترک ها فقط مطالبات زبانی وفرهنگی می خواهیم زبان مادری جزحقوق اولیه هست. حق گرفتنی است حتی اگر در دهان شیر باشد خدا نکرده اگرروزی این سرزمین تجزیه وجنگ داخلی شود مقصر اصلی نژاد پرستان فارس ومترسکان خواهند بود ما ترک ها با ملت فارس هیچ مشکلی نداریم واما نژاد پرستان مشکل خواهیم داشت حس ایرانیت ازملت آذربایجان نگیرید ترک ها دراین کشور منها نکنید.... اما موضوع دیگری.... دولت ترکیه دهها سال انکار کرد شد به آنها ترک کوهستانی لقب داد آیا جواب داد چون ساختار این تعز مصنوعی بود پروژه آذری مصنوعی است جواب نخواهد داد برعکس جواب خواهد داد موقعی جوک وتحقیر ترک خطاب می شویم اما موقع همه چیز آرومه آذری خطاب می شویم درموقع انتخابات ترک خطاب می شویم.. امیدوارم مردان وطن پرست واقعی وآگاه به جهان امروز وجهان آینده جلوی تفکرات نژاد پرستی بایستند... یاشاسین...
ترک اوغلی ازتهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
0
0
سلام.. درود برشرف شما که نظرات بنده را چاپ کردید. نباید اجازه دهیم اقوام غیر فارس. درکشورمون احساس ناتني کنند شکاف وبحران اجتماعی درکشور ایجاد شود... ایران برای همه ایرانیان هست نه در شعار بلکه درعمل
نظرات شما
پیشخوان