تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۵ نظر

واکنش آمریکا به خبر پیشنهاد جدید واشنگتن به تهران برای احیای برجام

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما دائماً با متحدان و شرکای خود از جمله سه کشور اروپایی طرف مذاکرات در تماس هستیم، اما قرار نیست به جزئیات مکالمات دیپلماتیک بپردازیم یا به شایعاتی که بسیاری از آن‌ها به سادگی دروغ هستند پاسخ دهیم.

واکنش آمریکا به خبر پیشنهاد جدید واشنگتن به تهران برای احیای برجام
رویداد۲۴ یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به گزارش نشریه اکسیوس که نوشته: «واشنگتن پیشنهاد جدیدی برای احیای برجام به ایران داده» گفت: «قرار نیست به جزئیات مکالمات دیپلماتیک بپردازیم یا به شایعاتی که بسیاری از آن‌ها دروغ هستند پاسخ دهیم.»

به گزارش انتخاب، وی افزود: «البته، ما همچنان نگران گسترش فعالیت‌های هسته‌ای ایران، از جمله بهره‌برداری از سانتریفیوژ‌های پیشرفته و انباشت اورانیوم بسیار غنی‌شده‌ای هستیم که ایران هیچ هدف معتبری برای آن ندارد.»

این سخنگو گفت: «ما دائماً با متحدان و شرکای خود از جمله سه کشور اروپایی طرف مذاکرات در تماس هستیم، اما قرار نیست به جزئیات مکالمات دیپلماتیک بپردازیم یا به شایعاتی که بسیاری از آن‌ها به سادگی دروغ هستند پاسخ دهیم.»

به گفته این سخنگوی وزارت امور خارجه، «همانطور که رئیس‌جمهوری گفته، ایالات متحده متعهد است که هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را ندهد. ما معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف است، اما پرزیدنت بایدن نیز به صراحت گفته است که ما هیچ گزینه‌ای را از میز حذف نکرد‌ه‌ایم.»


بیشتر بخوانید:  واکنش آمریکا به تهدید ایران درباره تعیین سقف زمانی برای مذاکرات احیای توافق هسته‌ای


گفتنی است سایت خبری اکسیوس روز دوشنبه به نقل از ۱۰ «مقام اسرائیلی، دیپلمات‌های غربی و کارشناسان آمریکایی» نوشت که دولت جو بایدن در هفته‌های اخیر با شرکای اروپایی و اسرائیلی خود درباره پیشنهادی برای توافق موقت هسته‌ای با ایران گفتگو کرده است.

طبق این گزارش، این توافق شامل تخفیف در مورد برخی از تحریم‌ها در ازای مسدود کردن بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران می‌شود.

اکسیوس به نقل از این ۱۰ منبع نوشت: «دولت بایدن در ماه ژانویه گفتگو‌ها درباره رویکرد جدید خود را آغاز کرد و در ماه فوریه به اسرائیل و سه متحد اروپایی خود - فرانسه، آلمان و بریتانیا - در مورد این رویکرد اطلاع‌رسانی کرد.»

آکسیوس نوشت یک مقام اسرائیلی و یک دیپلمات غربی‌گفتند که ایرانی‌ها از این گفتگو‌های ایالات متحده آگاهند، اما تاکنون این ایده را رد کرده‌اند.

سه مقام اسرائیلی و دیپلمات غربی گفتند که ایرانی‌ها گفته‌اند به توافقی کمتر از برجام که در سال ۱۳۹۴ امضا شد رضایت نمی‌دهند.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
5
بایدن قصد توافق ندارد
اوضاع اروپا خراب شده، میخواد یه کلاه گشاد بزاره سر ایران و بره.
ناشناس
|
Denmark
|
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
3
تمام خسارات های کشوردراین ۱۰ساله وخیر که سربرصدهاملیاردبه کشورزده شد شخص رهبری می باشد بعدازبرچام رهبری شخصا امادپای کاربرای مخالفت ازبرچام ۲و۳گفتن گرفته تادستوربه سپا که هرروزموشک هواکردن دوم روحانی به کشورهای خلیچ فارس طرح صلح هرمزپیشنهاد داد بازاهالی دوب درولایت نگداشتن پابگیرد وبچایش طرح ابراهیم اسراییل جایش گرفت الان هم یک نفر متوهم گداشتن برای برجام باقری کنی که بقول علم الهد نمازشب خوان است وداردبرجام رامداکرات می کند وکشورامروزلب چرتگاه است ایا رهبری هزخواب عفلت بیدارمی شود ویااینکه مشاورین ایشان درشورای راهبردی وبقیه مشاورانش ایشان راازخواب عفلت بیدارکند هزدست ماملت کاری ب می اید ؟
سید حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
2
آمریکا و اروپا که دلسوز ما نیستند و اصلا برای آن مهم نیستیم و الان منافع خود را می برن و پشت پرده هزاران اتفاق در جریان هست. جمهوری اسلامی هم بفکر مردم نیست اون هم دنبال استمرار حاکمیت خودش هست. همه اینها بازی هست و بس.
تاحال نشاند داده شده که جمهوری اسلام در شرایط ضعف توافق را پذیرفته. مثال الان . خود جمهوری اسلامی تنش و مشکلات بوجود می آره بعد با خفت دوباره توافق می کنه مثل قطع نامه ۵۹۸ ، حج ، حمله به سفارت انگلستان،عربستان و...
هیچ وقت در زمانی در قدرت هست و دست پیش را داره توافق نکرده و اساسا حیاتش با بحران گره خورده .
اگر بحرتن نباشه حتما سوالات اساسی پرسیده می شه مثل سرمایه مردم چه شد چرا بد مدیریت می کنید و بی لیاقتی مسئولان محرز می شه.
تاحال که
مردم را فقیر و فقیر نموده اند.
سیاسی با مشکلات بدتر شاه اجرا کرده اند.
آبروی اسلام را برده اند.
.
.
.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
4
اخر برجام ۹۴ را ارباب روسی اجازه احیا نمیدهدحتی منتظر جنگ ایران با اسرائیل است تا فشار جنگ برروی خود کم شود همین موقت هم از دست میدهید وبعد‌ارزو میکنید کاش پذیرفته بودیم.
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
1
2
ما مردم ایران
در بد و بدتر گیر کرده ایم
آیا آمریکا حمله کند
چیزی برای از دست دادن داریم
نظرات شما
پیشخوان