تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲

هشدار هواشناسی؛ هوای طوفانی در ۹ استان در روز جاری/ ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا

سازمان هواشناسی از رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و مواج بودن بخش‌هایی از دریا‌های شمال و جنوب خبر داد.

هشدار هواشناسی؛ هوای طوفانی در ۹ استان در روز جاری/ ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا

رویداد۲۴ سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که طی‌ ۵ روز آینده گذر امواج‌ تراز میانی‌ جوی از نوار شمالی‌ کشور سبب‌ رشد ابرهای همرفتی‌ گاهی‌ همراه با رگبار و رعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید در شمال آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌ و اردبیل‌ به ویژه در ساعات‌ بعدازظهر و اوایل‌ شب‌ می‌شود.

علاوه بر آن، طی‌ روز چهارشنبه‌ در شرق‌ اردبیل‌، گیلان، مازندران و دامنه‌های جنوبی‌ البرز شامل‌ استان‌های زنجان، قزوین‌، البرز و تهران نیز افزایش‌ ابر، رگبار پراکنده و وزش‌ باد شدید موقتی‌ رخ‌ می‌دهد.

پنجشنبه‌ میزان بارندگی‌ در شمال آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌ و اردبیل‌ تشدید می‌شود و در سایر مناطق‌ ذکرشده بارش‌ کاهش‌ می‌یابد.

جمعه‌ ابرناکی‌، بارش‌ خفیف‌ و پراکنده در این‌ مناطق‌ و سواحل‌ دریای خزر رخ‌ می‌دهد.

در ضمن‌، طی‌ ۳ روز اخیر در شرق‌ اردبیل‌ و سواحل‌ شمالی‌ کشور وزش‌ باد شمالی‌ و کاهش‌ نسبی‌ دما پیش‌بینی‌ می‌شود.

شنبه‌ بارندگی‌ در مناطق‌ شمالی‌ آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌ و اردبیل‌ تقویت‌ می‌شود و در سایر مناطق‌ کشور جوی آرام مستقر می‌شود.

یکشنبه‌ فقط‌ در شمال آذربایجان شرقی‌ ابرناکی‌ و بارش‌ شکل‌ می‌گیرد.

شایان ذکر است‌ تا روز جمعه‌ در بخش‌هایی‌ از جنوب‌ غرب‌ و غرب‌ کشور و مناطقی‌ از استان بوشهر وزش‌ باد شدید همراه با گردوخاک‌ دور از انتظار نیست‌. در این‌ مدت‌ نیمه‌ شرقی‌ دریای خزر و همچنین‌ خلیج‌ فارس‌ و تنگه‌ هرمز مواج‌ خواهد بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان